هراز نیوز – گروه جهاد و مقاومت – گروه مستندسازی «دیوان عاشقی» با تهیه کنندگی اکبر پیش بین٬ اینبار در مستندشان نگاهی داشتند بر زندگی«حاج رحیم کابلی» از شهدای مدافع حرم شهرستان بهشهر که در خان طومان سوریه به شهادت رسیده اند.

تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند «دیوان عاشقی» در گفتگویی با بیان اینکه این برنامه درمورد زندگی شهید حاج رحیم کابلی می باشد٬ گفت: این شهید از جمله شهدای منطقه خان طومان سوریه میباشند که پیکرشان هنوز به وطن بازنگشته است.
وی افزود: تصویربرداری این مستند در مکان های مختلفی از جمله روستای قره تپه( زادگاه شهید)٬ شهرستان بهشهر٬ آمل و تهران انجام گرفته و هم اکنون مرحله تدوین آن نیز به پایان رسیده است و این مستند ان شاالله به زودی از شبکه های سراسری پخش خواهد شد.

پیش بین که از مستند سازان با سابقه در حوزه ایثار و شهادت و به ویژه شهدای مدافع حرم است و چندی قبل نیز دو مستند از ساخته های وی از شهدای مدافع حرم مازندرانی٬ به نام های «زائر شهر غریب» با نگاهی بر زندگی شهید مدافع حرم آملی (هادی جعفری) و مستند « بابا در باران آمد» که مربوط به زندگی اولین شهید مدافع حرم شهرستان محمودآباد( اسماعیل خانزاده) بوده و از شبکه های یک و سوم سیما به روی آنتن رفته است٬ در ادامه گفت: در مستند زندگی « حاج رحیم کابلی»٬ با اعضای خانواده٬ جمعی از دوستان و همکاران شهید و.. گفتگوهایی انجام شد و سعی کردیم در آن نگاهی کامل بر زندگی فردی و اجتماعی این شهید عزیز داشته باشیم.

تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند «دیوان عاشقی» با اشاره به عوامل تولید این برنامه٬ گفت: بابک مهدیزاده به عنوان تصویربردار و تدوینگر ٬ فاطمه شفیع زاده محقق و پژوهشگر و محمدرضا پیروچ به عنوان مدیر تولید در این برنامه همکاری داشتند.

گفتنی می باشد؛ شهید حاج رحیم کابلی یکی از شهدای مدافع حرم استان مازندران و از شهدای شهرستان بهشهر می باشند که در منطقه خان طومان سوریه و حین مبارزه با تروریست های تکفیری به همراه دیگر یارانش به درجه رفیع شهادت نائل شده و پیکر مطهر ایشان نیز هنوز به وطن بازنگشته است‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *