فیلم فروشنده اصغر فرهادی، یکی از پنج نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار، امروز عصر در مشهورترین میدان‌ تاریخی لندن نمایش داده شد.

به گزارش بی بی سی، بعد از آن‌که آقای فرهادی گفت در اعتراض به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، به مراسم اسکار در آمریکا نخواهد رفت، صادق خان، شهردار لندن اعلام کرد که فیلم او را به صورت عمومی و بصورت رایگان در میدان ترافالگار نمایش خواهد داد.

(تصاویر) نمایش

در این مراسم پیام اصفر فرهادی از تهران در صفحه نمایش بزرگ پخش شد. او از حامیانش و همین‌طور صادق خان شهردار لندن برای اعلام همبستگی با او تشکر کرد.

قرار است بعد از نمایش فیلم فرهادی، یک گروه نوازندگان سوریه‌ای و یک گروه به نام “آفریقا اکسپرس” موسیقی زنده اجرا کنند. نوازندگان سوری از پناهجویانی هستند که زمانی در یکی از مشهورترین ارکسترهای سوریه فعالیت داشتند.

(تصاویر) نمایش (تصاویر) نمایش

مایک لی، کارگردان مطرح بریتانیایی پیش از نمایش فیلم، با حمایت از فرهادی فیلم ‘جدایی نادر از سیمین ‘ را یکی از بهترین‌ فیلم‌هایی توصیف کرد که تا کنون دیده است. او فیلم فروشنده را هم تحسین کرد و گفت بیشتر درباره‌اش حرف نمی‌زند که داستان آن را لو ندهد.

(تصاویر) نمایش

صادق خان، میزبان این برنامه، با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان، گفت او شهردار شهری است که درهایش به روی همه باز است: “چه ایرانی، چه عراقی به لندن خوش آمدید.”

(تصاویر) نمایش نومی راپاس، بازیگر سوئدی

نومی راپاس، بازیگر سوئدی فیلم ‘دختری با خالکوبی اژدها ‘ در مراسم حضور داشت.

(تصاویر) نمایش

نمایش ساعت چهار و نیم عصر به وقت لندن شروع شد.

به غیر از ایرانیان جمع زیادی از بریتانیایی‌ها هم برای دیدن فیلم فروشنده به میدان ترافالگار آمدند. مراسم اسکار امشب در لس آنجلس کالیفرنیا برگزار می‌شود. کارگردانان چهار فیلم خارجی رقیب آقای فرهادی به همراه او در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که هر کدام جایزه بگیرند، به کسانی تقدیم می‌کنند که برای آزادی بیان و حقوق بشر تلاش می‌کنند.
(تصاویر) نمایش

(تصاویر) نمایش

(تصاویر) نمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *