شماری از نمایندگان اخوان المسلمین در پارلمان مصر در اظهاراتی كه روز سه شنبه در قاهره منتشر شد، تاكید كردند درخواست های جدی برای بركناری دولت كنونی مطرح شده است تا كسانی كه در شرایط فعلی می توانند كشور را اداره كنند، سر كار بیایند.

به گفته برخی از نمایندگان ، حزب آزادی و عدالت آماده است با همكاری احزاب دیگر دولت ائتلافی تشكیل دهد.

محمد عماد الدین عضو پارلمان از حزب آزادی و عدالت گفت: در صورت سلب اعتماد از دولت، اخوان المسلمین آماده است با توافق دیگر احزاب سیاسی و شخصیت های ملی ، مستقل و دارای تجربه دولت جدید تشكیل دهد.

از سوی دیگر جمعه البدری یك عضو دیگر حزب آزادی و عدالت اظهارات نخست وزیر دولت فعلی در پارلمان را ضعیف و دور از خواست ملت خواند و گفت: بهتر است كه دولت فعلی استعفا دهد و اداره كشور در مرحله كنونی را در اختیار كسانی قرار دهد كه توانایی اداره كشور را داشته باشند.

صابر ابوالفتوح رییس كمیسیون نیروی كار در پارلمان مصر نیز گفت: اظهارات الجنزوری برای خدا حافظی مطرح شده و بهتر است كه دولت استعفا دهد.

از سوی دیگر طلعت مرزوق مشاور حقوقی پارلمان مصر وابسته به حزب سلفی نور ضمن مخالفت با سلب رای اعتماد از دولت فعلی گفت: حزب نور خواهان ادامه فعالیت دولت كنونی و دادن رای اعتماد به این دولت تا ماه ژوئن (خرداد) آینده است.

منبع: ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *