هراز نیوز : انتخابات نظام مهندسی آمل طبق روال همیشگی به  پایان رسید و این دفتر ۵ عضو هیات رییسه خود را شناخت به همین خاطر گفتگویی با مهندس ناصر رئوف سرپرست نظام مهندسی ساختمان آمل ترتیب دادیم تا از کم و کیف این انتخابات با خبر شویم در ادامه پاسخ های او به خبرنگار هراز نیوز پیش روی شماست.

 

انتخابات این دوره  هیات رییسه نظام مهندسی ساختمان آمل، از نظر مشارکت و استقبال مهندسان چطور بود ؟

‎ انتخابات هیأت رئیسه دفترنمایندگی نظام مهندسی ساختمان آمل، حسب نظام نامه شورای مرکزی در خصوص تعیین هیأت رئیسه دفاتر نمایندگی و نیز نظام نامه اداره دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،  با حضور ١۶ کاندیدا در روز ۲۸ بهمن ماه با مشارکت پرشور اعضا برگزار شد.

 

مکانیزم انتخاب رییس نظام مهندسی ساختمان آمل به چه صورتی است؟

طبق نظام نامه دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، در شهرهایی مثل آمل، رئیس، نائب‌رئیس و دبیر از بین اعضای منتخب توسط هیات مدیره به مدت یکسال انتخاب میشود.

با توجه به محبوبیت  شما بین مهندسان ، چرا نامزد انتخابات نظام مهندسی نشدید ؟

به دلایل مختلفی نامزد انتخابات نشدم، اولا اینجانب چون رئیس هیات مدیره کانون مهندسین آمل می‌باشم و کارمند نظام مهندسی استان مازندران، بعنوان سرپرست نظام مهندسی آمل بوده‌ام و طبق نظام نامه می‌بایستی از کانون و نظام استعفا می‌دادم و با توجه به اینکه اینجانب با اکثریت آرای همکاران عزیزم در کانون مهندسین انتخاب شده‌ام، لذا بر خود واجب دانسته که با توجه به تعهداتم به مهندسین عزیز، در انتخابات هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان شرکت ننمایم ، ثانیا میدان برای حضور جوانان که جویای نام هستند فراهم شود…جوانان خوب و شایسته ای  نامزد شدند و فارغ از نتیجه برای همه این عزیزان احترام قائل هستیم و همه انها را سرمایه نظام مهندسی می دانیم.

ثالثا اگر رجوعی به سوابق شغلی و تحصیلات تکمیلی ‌ام داشته باشید می بینید که تمام دغدغه هایم حل معضلات موجود در شهر است که باید  مرتفع گردد.مشکلاتی که زیبنده شهر علمای اعلام حضرات ایات حضرت آقای جوادی آملی و علامه ذوالفنون حسن زاده آملی نیست. با تدبیر و تلاشی که نماینده محبوب مردم شریف آمل دارند برون رفت از این معضلات کار مشکلی نیست ولیکن برایم فرصت کافی را برای نامزد شدن در نظام مهندسی باقی نمی گذاشت.لهذا نامزد نشدم

تا چه زمانی همچنان سرپرست نظام مهندسی آمل هستید؟

تا زمانی که هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران،صلاح بداند.

رییس بعدی چه زمانی باید در جایگاه ریاست معرفی شود ؟

بستگی به نظر هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران دارد، طبق روال گذشته مدتی زمان می برد .

با توجه به زمزمه های نامزدی یکی از اعضای منتخب هیات رییسه در انتخابات آتی شورای شهر  آیا از نظر قانونی عضو هیات رییسه میتواند کاندیدای شورا شود ؟

در این زمینه وفق قانون باید اقدام شود.

با توجه با اینکه اعضای هیات رییسه از مراجعه به آرا مهندسان انتخاب می شوند چرا رییس نظام باید از سوی استان انتخاب شود ؟

بر طبق نظام نامه موجود، رییس نظام باید از سوی هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، انتخاب شود مهم اینست که نظام مهندسی وفق قانون و ضوابطی که دارد فرد پاک دست ، با سابقه شفاف و درخشان از خدمتگزاری را به این مهم برگزیند و‎‎جامعه مهندسی آمل که یک جامعه فرهیخته خدوم و شریف است قیم نیاز ندارد بلکه  خدمتگزاری دلسوز در هدایت و نظارت و هماهنگی نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *