قیمت خودروهای داخلی با وجود تأکید مکرر وزیر صنعت بر کنترل قیمت محصولات صنعتی از جمله خودرو همچنان با رشد شتابان همراه است و برخی خودروها با افزایش قیمت یک تا 16 میلیون تومانی طی ۳ هفته اخیر مواجه شدند.
خودرو | قیمت فعلی | میزان افزایش قیمت در هفتههای اخیر |
پژو 206 معمولی – مدل 90 | 15 میلیون و 900 هزار تومان | 700 هزار تومان تا یک میلیون افزایش قیمت |
پژو 206 معمولی – مدل 91 | 16 میلیون و 700 هزار تومان | 700 هزار تومان تا یک میلیون افزایش قیمت |
پژو 206 صندوقدار – مدل 90 | 22 میلیون تومان | یک میلیون تومان افزایش (در 3 هفته اخیر) |
پژو 206 صندوقدار – مدل 91 | 24.5 تا 25 میلیون تومان | یک میلیون تومان افزایش (در 3 هفته اخیر) |
تندر 90 – مدل 91 | 18 میلیون و 700 هزار تومان | 2 میلیون و 600 هزار تومان افزایش |
مگان – مدل 90 | 32 میلیون تومان | |
مگان – مدل 91 | 34.5 میلیون تومان | |
پژو 207 – مدل 91 | 27 میلیون و 500 هزار تومان | 4 میلیون تومان افزایش |
ماکسیما – مدل 91 | 62 میلیون تومان | 16 میلیون تومان افزایش |
پژو 405 | 100 تا 200 هزار تومان افزایش | |
پراید | 100 تا 200 هزار تومان افزایش |
افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی اتفاق افتاده که پیشنهاد خودروسازان برای تعیین قیمتهای جدید و افزایش قیمتهای فعلی در وزارت صنعت در حال بررسی است.
به گفته غضنفری وزیر صنعت دو مدل تعیین قیمت برای خودروهای داخلی در وزارت صنعت در حال بررسی است که در یک مدل، قیمت خودروها بر اساس قیمت تمام شده مشخص میشود و براساس مدل دیگر نیز قیمتها در حاشیه بازار تعیین خواهد شد.
وی به فارس گفت: قرار است مدل نهایی تا دو هفته آینده مشخص شود.
رشد بیش از حد قیمت خودروهای داخلی و عرضه این محصولات با قیمتهای غیرواقعی در بازار باعث کاهش استقبال مردم از خرید خودرو شده و بازار را تا حدی با رکود روبرو کرده است.
هرچند اخیراً افزایش قیمت قابل توجهی از سوی شرکتهای خودروساز اعمال نشده است ولی خودروسازان معتقدند به دلیل افزایش هزینه تمام شده تولید در پی نوسان نرخ ارز و مشکل تأمین قطعه از داخل و خارج باید افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی صورت گیرد. در مقابل وزیر صنعت معتقد است: مشکلی در تأمین قطعات خودروها وجود ندارد و هیچ یک از فروشندگان خارجی قطعات نیز ایران را تحریم نکردهاند.
وی میگوید: در حال حاضر مشکل انتقال ارز برای تولید کنندگان وجود دارد، نه تأمین قطعات و مواد اولیه.
خودرو سازان با کاهش تصنعی (مصنوعی )عرضه خودر رو وباائتلاف نامیمون عامل افزایش قیمت خودرو ها هستند و نوعی انحصار در عر ضه ایجاد کرد ه اند و شاید وزارت بازرگانی و سازمان تعزیرات و حمایت !!!از مصرف کننده را هم خواب کرده باشند و یا نعوذ بالله —–
با سلام تو میان همین کشور مسلمون چند نفر هستن که چشم دیدین اینکه چند تا فقیر بیچاره ماشین سوار شن رو ندارن نفرین خدا بر این بخیلان.
ای کاش به اندازه قیمت هم کیفیت داشتن
چرا راستش نمیگید تحریم ها اثر کرده .چرا از سهم اداراتی که سهم خودرو را کم نمیکنید شورای نگهبان،ریاست جمهوری،اموزش پرورش،کمیته امداد و…..اینقدر به مردم ظلم میکنید.؟سزاوار نیست
با استانداردای جهانی تو ایران گاری تولید میشه به قیمت هواپیما فروخته میشه