معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت : در سه سال گذشته حدود ۶۴ هزار عنوان کتاب منتشر و سه هزار و ۲۷۸ کتابخانه در کشور احداث شده است.

صالحی

به گزارش ایرنا ، سید عباس صالحی روز جمعه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در مصلی امام خمینی (ره) نور ، افزود : علاوه بر این مجوز ایجاد ۵۹ هزار و ۹۱۸ موسسه فرهنگی نیز در این دولت صادر شده است.
وی گفت : هم اکنون با همه محدودیت های مالی کشور خوشبختانه یک حرکت فرهنگی پویا ، بالنده و رو به رشدی در کشور بوجود آمده است .
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به دستاوردهای مختلف این انقلاب پرداخت و گفت : این انقلاب در این سال ها در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی ، نظامی و اقتصادی دستاوردهای چشمگیری داشته است.
صالحی افزود: به عنوان نمونه تا قبل از انقلاب کشور توان تامین مواد غذایی بیش از یک ماه را داشت اما امروز حدود یکسال می توان مواد غذایی در کشور تولید کرد.
وی ، برخورداری غالب مردم از امکانات رفاه اجتماعی مانند برق ، گاز ، آب ، راه و تلفن را از دیگر دستاوردهای این انقلاب معرفی کرد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که با همه تحولات و دستاوردهای خوبی که این انقلاب برای ملت ایران به همراه داشته است اما این دولت نیز توانسته ادامه دهنده این دستاوردها در کشور باشد.
صالحی به بخشی از عملکرد سه ساله این دولت در حوزه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه تامین امنیت ، توزیع عادلات امکانات بهداشتی و درمانی ، مهار تورم و حفظ نسبی ارزش پول دولت اقدامات خوبی انجام داده است .
وی افزود : به عنوان نمونه تا قبل از سال ۹۲ سهم پرداختی دولت و بیمه گذار در حوزه بهداشت و درمان حدود ۴۰ درصد بود اما در این دولت سهم پرداختی مردم در این بخش حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد.
وی قرار گرفتن دستکم شش میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت ، اضافه شدن حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی را از دیگر دستاوردهای این دولت نام برد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که در بخش فرهنگی و عمومی نیز دولت اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
صالحی همچنین پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۵۷ را یک رویداد مهم تاریخ معاصر دانست و گفت : امروز باید تحولات بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به نسل های کنونی و آینده جامعه معرفی و شناسانده شود تا پی ببرند که انقلاب به آسانی بدست نیامده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *