فرمانده انتظامي شهرستان آمل ، در مراسم گراميداشت حماسه مردمي ششم بهمن سال 60 اين شهر،گفت: حماسه ششم بهمن سال 1360 مردم آمل حماسه ای ماندگار از جانفشانی و ولایتمداری مردم است که برای همیشه تاریخ انقلاب جاودانه خواهد بود .

به گزارش هراز نیوز ، سرهنگ”ولي الله گنجيان مقدم” در اين مراسم که در ستاد فرماندهي انتظامي آمل و با حضور خانواده شهدا و جانبازان نيروي انتظامي اين حماسه، برگزار شد،گفت: کوردلان منافق و وابستگان اتحادیه کمونیستها تصور میکردند مردم منتظر جرقه ای هستند که با آنان همراهی کنند و در باور خود به فکر تدارک حمله نهائی به پایتخت بودند.

وي با بيان اينکه نباید از امداد الهی در دفاع از شهر غافل بود اظهار داشت: اینکه مدافعین شهر و مردم غیرتمند و ولایتمدار شهر توانستند با دستان خالی و با هر ابزار موجود پیر و جوان و خرد و کلان از شهر محافظت کنند یقینا با یاری و مدد امداد های غیبی الهی و نتیجه رشادت جوانان رشید شهر بود که کربلائی را رغم زدند.

گنجيان مقدم با اشاره به تحلیل هائی که پس از واقعه ششم بهمن از آن شد اظهار داشت : خاطرات و حماسه های غیرتمندان سپاهی و انتظامی ( شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی و ژاندارمری ) و امت حزب الله دخیل در حماسه ششم بهمن خود حاوی آموزه های دینی شهادت و شجاعت و ایثار و شهامت است که بایسته است سینه به سینه خاطرات ثبت و تحلیل گرد که همه منبعث از وفاداري حماسه سازان به نظام مقدس جمهوري اسلامي بود .

فرمانده انتظامي آمل، به سنگر سازی به شکل نوین و هزار سنگر شدن همه شهر ها را  تاکید داشته گفت: دشمن همه عرصه ها را بر علیه نظام اسلامی ما به کار برد و طعم تلخ شکست را در همه عرصه های جنگ داخلی و ترور و اقتصاد و فرهنگ چشید و وقتی همه در ها را بسته دید امروز وارد عرصه جنگ نرم شد و در این جنگ نرم نیز نیاز است مردم هزار سنگر که هزاران سنگر برای مقابله با جنگ نرم دشمن بسازند

در ادامه اين مراسم سرهنگ بازنشسته ” حسین فاضلی ” برادر شهید واز جانبازان حماسه ششم بهمن و معاون کميته انقلاب اسلامي و از فرماندهان اسبق انتظامی به تشريح ابعاد و عملکرد نيروهاي انتظامي وقت ( کميته و ژاندارمري و شهرباني ) پرداخته و اذعان داشت: اینکه ما امروز بنای زیبای انقلاب را با پیراسته های امنیتی می بینیم و در این بنای امن سکونت داریم نتیجه همت و ایثار و خون دل خوردنها و خون معماران بسیار و مهندسی خلاقانه رهبر کبیر ماست که شهدا پیشگام ترین معماران آن بودند .

وی منافقین را عامل نا امنی همیشگی دنیای اسلام در همه ادوار دانسته و گفت : منافقین در صدر اسلام چه جنگهائی که بر پیامبر و حضرت علی و ادوار تاریخی بر حکومتهای سلامی تحمیل کردنددر دوران انقلاب نیز در نقاط مختلف کشور نا امنی ایجاد کردند و به نام مردم برای مردم نامنی ایجاد کرده اند که حادثه آمل یکی از جنایات کوچک این گروه خود فروخته است و امروزه هم با دشمنان ما هم پیمان شدند تا با همکاری آنان برای مردم کشور ما نا امنی ایجاد کنند عناصر فريب خورده اتحاديه ي کمونيست ها مناطق جنگل شمال کشور بويژه آمل بيست کيلومتري اين شهر را با انگيزه حضور و فعاليت هاي مسلحانه در شهرهاي شمالي، براي انجام اقدامات غافلگيرانه برگزيدند.

وی در ادامه گفت : منافقین باحمله به شهر آمل که توسط نوکران و ايادي مزدور دشمنان قسم خورده در ايران و خارج از مرزها براي تسلط بر منطقه شمال و ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران طراحي شده بود، درشب پنجم بهمن اين حادثه با ورود صد نفر از مزدوران وطن فروش به شهر و اجتماع در خانه ي يکي از اعضاء متجاوز در يکي از محلات نزديک به منطقه درگيري آغاز شد.

با تقسيم چند گروه که مأموريت تصرف سپاه ، بسيج ، فرمانداري و دادگاه انقلاب را برعهده داشتند و گروهي که ماموريت بستن جاده ي هراز را برعهده گرفتند، تهاجم به شهر، با شليک آرپي جي با تحليل غلط متجاوزان که حمايت مردمي بود آغاز شد.

مردم دسته دسته به مقر کمیته و ژاندارمری و شهربانی مراجعه کردند تا اسلحه بگیرند و در حالیکه سپاه در محاصره بود حتی برادران سپاهی از ناحیه شهربانی و کمیته مسلح شدند تا از شهر دفاع کنند چنان شور و شعوری که مصداق عینی واقعه کربلا بود.

منافقین باچشم خود ديدند مردم  پا به پاي برادران نظامي خود اعم از سپاه و کميته و شهرباني و ژاندارمري تا صبح مقاومت کردند، و اجازه ندادند،ضد انقلاب شهر را تصرف و بر آن تسلط يابند و کاري پيش ببرند و يکي پس از ديگري به درک واصل شده و خيلي هاشان نيز دستگير شدند.

در حماسه مردمي ششم بهمن سال 60 مردم شهيدپرور شهرستان آمل با تقديم بيش از 40 شهيد و شهيده و جانباز براي هميشه در تاريخ ماندگار شدند.

چهار تن از شهداي انتظامي شهرستان آمل در حماسه ششم بهمن، شهيدان “غلامحسين هدايتي”،”حميد رضا ايزدي”،”صادق مهدوي”و”مرتضي فدائي” هستند که ياد خاطره اين عزيزان و همه شهداي عرصه نظم و امنيت گرامي باد.

DSC_01 DSC_1 DSC_3 DSC_4 DSC_05 DSC_5 DSC_7 DSC_8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *