رئیس اداره محیط زیست بابلسر و فریدونکنار گفت که شکارچیانی که اخیرا 6 بال قو را در فریدونکنار شکار کردند ، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

ناصر کیائی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد این شکارچیان را سه نفر اعلام کرد و افزود : این شکارچیان پس از تحقیقات محلی شناسایی و سلاحشان هم توقیف شده است .
وی گفت که از ابتدای سال جاری تاکنون 300 قبضه سلاح متعلق شکارچیان در بابلسر و فریدونکنار توقیف شده است که 13 قبضه سلاح غیرمجاز بود .
کیائی با بیان اینکه در این 2 شهرستان حدود 60 قطعه آببندان وجود دارد ، افزود : دستکم 20 آببندان از این تعداد زیستگاه پرندگان مهاجر و زمستان گذران است .
وی ادامه داد : با توجه به شیوع آنفلوانزای پرندگان ، شکارچیان به طور جدی برای حفظ سلامتی خود از شکار پرندگان خودداری کنند و مردم هم میزبان خوبی برای قوها در آببندان ها و شالیزارها باشند.
کیائی در خصوص تعطیلی بازار پرندگان فریدونکنار هم اظهار داشت : تعطیلی این بازار در دستور کار ستاد آنفلوانزای شهرستان فریدونکنار قرار دارد و در صورت تائید وجود آنفلوانزای پرندگان از سوی دامپزشکی ، به طور قطع این مرکز با دستور استانداری مازندران تعطیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *