عضله مصنوعي

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: حافظه عضله مترادف یادگیری حرکتی است.

‌دکتر وحید ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: حافظه عضله به بحث یادگیری در تمرینات قدرتی برمی‌گردد؛ زمانی‎که یک حرکت به صورت مکرر توسط ورزشکار انجام شود حافظه‌ای در عضله و سیستم عصبی شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: هر چقدر تکرار یک تمرین توسط ورزشکار بیشتر باشد حافظه عضله قوی‌تر خواهد شد.

ولی‌پور ادامه داد: زمانی‎که یک ورزشکار برای مدت کوتاهی تمرینات خود را قطع می‎کند هم قدرت و هم حجم عضله کاهش می‌یابد و اگر تمرینات از سر گرفته شود حجم از دست رفته با سرعت بالا دوباره به دست خواهد آمد و این پدیده حافظه عضله نام دارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در هنگام تکرار یک حرکت ورزشی سیستم عصبی به آن تمرین عادت کرده به‎طوری‎که وقتی ورزشکار هوشیاری کامل نداشته باشد، می‌تواند آن حرکت را انجام دهد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه حافظه عضله مترادف یادگیری حرکتی است، یادآور شد: چون با تکرار زیاد یک تمرین قدرتی عضله آن حرکت را یاد گرفته است بعد از گذشت مدتی از کناره‎گیری ورزشکار با یک یادآوری کوچک، تمرین موردنظر را به راحتی انجام خواهد داد.

وی افزود: در ورزش‌هایی چون دوچرخه‌سواری، هنرهای رزمی و… چون تکرار تمرینات بالا است بعد از مدتی فاصله از ورزش، ورزشکار به راحتی می‌تواند حرکات قبلی را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *