بارش برف پائیزی در مناطق جلگه ای مازندران از صبح امروز سه شنبه آغاز شد و پیش بینی های صورت گرفته در باره سقوط دمای هوا به چهار تا پنج درجه سانتی گراد زیر صفر را محقق کرد.

به گزارش ایرنا ، بارش برف پائیزی در مناطق دشت و جلگه های مازندران کم سابقه است ، ولی از صبح امروز برف در ساری مرکز مازندران و شهرهای شرقی استان شامل میاندرود ، نکا ، بهشهر و گلوگاه باریدن گفت که همچنان ادامه دارد.
بارش برف در مازندران بر خلاف بیشتر مناطق کشور ، دانش آموزان را شادتر از روزهای دیگر روانه مدارس کرده است .
دمای هوا در مناطق جلگه ای مازندران هم بامداد امروز به زیر صفر درجه سقوط کرد تا شهروندان سرمای سردترین فصل سال را در نخستین روزهای آذر تجربه کنند.
معاون هواشناسی مازندران دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت : بارش برف که در بسیاری از مناطق کوهستانی استان از دیروز آغاز شد ، همچنان ادامه دارد و از صبح امروز هم به مناطق جلگه ای رسید.
احمد اسدی افزود : شهروندان مازندرانی دیشب سردترین شب سال را تجربه کردند و به گونه ای که در ساری مرکز استان دمای هوای صبح امروز 2 درجه زیر صفر رفت .
وی با اظهار اینکه برف پائیزی در استان مازندران نادر و کم سابقه است ، اظهار داشت: با توجه به رطوبتی بودن استان ، ریزش برف در مناطق جلگه ای همراه با آب بوده و ماندگاری روی زمین ندارد .
اسدی گفت که وضعیت کنونی ناپایداری جوی از جمله سرمای هوا تا روز پنجشنبه ادامه دارد و دمای هوا هم تا پنج درجه زیر صفر خواهد رفت .
در همین حال مرکز مدیریت راههای مازندران هم اعلام کرد که با توجه به بارندگی به همراه کاهش دما ، جاده های استان لغزنده است و احتمال اختلال در تردد جاده ای بخصوص در مناطق کوهستانی وجود دارد .
این مرکز از رانندگان برای تردد در این مسیر ها تجهیزات زمسنانی مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.
مازندران 10 هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 350 کیلومتر آن کوهستانی است.
شرکت گاز مازندران هم با توجه به افت دمای هوا از شهروندان خواست تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
مازندران یک میلیون و 215 هزار مشترک گاز دارد که بر اساس اعلام این شرکت ، روزانه در فصل سرد 22 تا 26 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *