از طراحی صحنه‌های جنگی سریال میرباقری تا همکاری با یک فیلم هندی

هرازنو: ارشا اقدسی بدلکار این روز‌ها مشغول تمرین با بازیگران سریال ˝ماه تی تی˝ به کارگردانی داود میرباقری است.

ارشا اقدسی از جمله بدلکاران ایرانی است که در داخل و خارج از کشور آوازه دارد. او که این روز‌ها مشغول همکاری با داود میرباقری است، درباره این همکاری به هنرآنلاین گفت: این روز‌ها مشغول طراحی صحنه‌های جنگ و همچنین تمرین با بازیگران سریال هستیم. در حال حاضر تمرینات اسب‌سواری و جنگ را انجام می‌دهیم.

او درباره تجربه همکاری با میرباقری افزود: خود آقای میرباقری سر کار نظارت مستقیم دارد. او به شدت آدم باهوشی است و با سیستم‌های جدید آشنا و به روز است و می‌داند که دقیقا چه می‌خواهد، بسیار ایده پذیر است و خلاق؛ فیلمنامه “ماه تی تی” بسیار عجیب و غریب است. یک اثر چند بعدی است که ذهن باید در ابعاد متفاوت. حرکت کند. متن بسیار مسلط نوشته شده است و هویت مشخصی دارد.

اقدسی که به تازگی از جشنواره لهستان بازگشته است، درباره تاثیر حضور دراین جشنواره‌ها عنوان کرد: قطعا در هر سفر و هر کاری که می‌روم چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم. خیلی دوست دارم آنچه را که آموخته‌ام اینجا اعمال کنم. اما کار‌ها تفاوت‌های بسیاری با هم خواهند داشت.
وی ادامه داد: ما هنوز فاصله زیادی با آنچه در سینمای دنیا در حال انجام است داریم. متاسفانه با وجود نیروهای خوب از لحاظ امکانات فاصله زیادی داریم و این فاصله به لحاظ تدارکات، تجهیزات سینمایی و ابزار و ادوات بدلکاری است.

این بدلکار درباره به روزرسانی ابزار و ادوات مربوط به حوزه کاری خود اظهار کرد: کار ما بسیار مبتنی بر وسیله است و درست مثل شعبده‌بازی است که وسایل، هنرآن شعبده باز را کامل می‌کنند. شما هر قدر هم که هنر داشته باشید، اما تا زمانی که وسایلش را نداشته باشید، نمی‌توانید آنطور که باید کار کنید. متاسفانه وسایل این حرفه بسیار گران است و وارد کردن آن‌ها نیز بسیار سخت و مشکل است و شامل گمرکی زیادی می‌شود. از سوی دیگر بعضی از این وسایل همراه با تکنسین مخصوص به خود هستند و او باید حضور داشته باشد و روی آن کار کند تا جوابی را که می‌خواهیم دریافت کنیم واین گاهی غیرممکن می‌شود. از سوی دیگر وجود این وسایل و ادوات در هر کاری بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل هم در دنیا این تبدیل به یک شغل شده است. افرادی هستند که مثلا تنها ادوات جنگی می‌آورند و یا وسایل دیگر و هر کدام از این افراد به صورت جداگانه و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سرپرست گروه “بدلکاران ۱۳” افزود: درایران تمام کاری که ما انجام می‌دهیم برعکس آنجاست و صد در صد دلی است. من خودم به شخص بیشتر درآمدم را صرف خرید وسایل و ابزار لازم برای کار می‌کنم تا بتوانم آنطور که می‌خواهم کارم را انجام دهم، ولی این هم تا حدی میسر است و به تنهایی نمی‌توانم این کار را انجام دهم.

وی درباره میزان همراهی تهیه کنندگان در فراهم کردن این ابزار بیان کرد: تا حدی برای تهیه کنندگان این موضوع جا افتاده است و اهمیت دارد، ولی چون هنوز آنطور که باید مثلا به‌روزرسانی و خرید وسایل جنگی جا نیفتاده و درک نشده است، آنطور که باید صرف هزینه نمی‌کنند. به دلیل اینکه با خروجی‌های قبلی راضی بودند، حالا به روز رسانی این ابزار برایشان سخت است و چندان روی این موضوع سرمایه گذاری نمی‌کنند.

اقدسی درپایان درباره سایر فعالیت‌های خود نیز عنوان کرد: برای فیلم “سارا و آیدا” کار جدید مازیار میری صحبت‌هایی انجام شده است. مسابقه “آب و آتش” هم دوستان فعلا در حال آماده سازی آن هستند، اما از زمان ضبط مسابقه اطلاعی ندارم. علاوه بر این‌ها دو کار خارجی دارم، یکی فیلمی هندی است که من فقط طراحی آن را برعهده دارد و یک سریال خارجی هم دارم که در آن حضور دارم و هالیوودی است. سریال بسیار پر ستاره‌ای است و از نظر ویژوال و افکت‌ها نیز کار متفاوتی خواهد بود.

منبع:هنرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *