مجله ˝مهدکودک˝ با فاطمه معتمدآریا آمد

هرازنو: نخستین شماره مجله مهدکودک منتشر شد.

نخستین شماره مجله مهد کودک، اولین و تنها نشریه مراکز آموزش کودکان در ایران، منتشر شد.

گزارش‌ها و مطالب خواندنی درباره هر آنچه مهد کودک‌ها، خانه‌های کودک و مراکز پیش‌دبستانی و استعدادیابی می‌خواهند، یادداشت‌ها و گفته‌هایی از مربیان، مدیران و والدین و تازه‌ترین محصولات و ملزومات روز دنیا برای مهد کودک‌ها از بخش‌های مختلف این مجله هستند.

گفت‌وگوی محوری شماره نخست مجله مهد کودک با فاطمه معتمدآریا، بازیگر معروف سینمای ایران است. فاطمه معتمدآریا در این گفت‌وگوی خود با سعید برآبادی از تجربیاتش در آموزش به بچه‌ها می‌گوید.

در نخستین شماره این مجله و در سخن آغازین آن چنین می‌خوانیم: ” اگر به زعم کارشناسان، “خانواده” مهم‌ترین نهاد اجتماعی است، به این خاطر است که کودکانمان در این بستر کوچک اجتماعی بزرگ می‌شوند؛ کودکانی که به کرات سرمایه‌های اجتماعیِ آینده کشور توصیف شده‌اند. بنا به تغییر سبک زندگی در سه دهه اخیرِ کشورمان، و خصوصاً تغییراتی که از دهه هشتاد به این سو، هر سال پررنگ وُ پررنگ‌تر شده است، نقش اجتماعی “مهد کودک”ها نیز مهم‌تر و در عین حال آشکارتر شده است. کودکانِ ما، به فراخور زمان قابل توجهی که در مهد کودک‏ها می‏گذرانند، غالب مهارت‌هایشان را نیز از این نهاد مهم کسب و از سوی دیگر نخستین تجربه‏‌های اجتماعی شدن را در همین خانه‌های مهد تجربه می‌کنند. این در حالی است که جامعه مطبوعاتی چندان توجهی به این خاستگاه مهم اجتماعی نداشته است؛ با وجود نشریات گوناگون در حوزه کودک، هیچ نشریه‏‌ای تاکنون با محوریت مراکز آموزشی کودکان منتشر نشده و نشریه “مهدکودک”، مفتخر است که نخستین و تنها مجله دراین‌باره خواهد بود؛ نشریه‏‌ای که البته وجوه کاربردی را در عین تخصصی بودن مد نظر خواهد داشت.

“مهد کودک”، والدین کودکان و به‏ویژه مدیران مهدها و البته مربیان را مخاطبان اصلی خود می‌داند و به واسطه مدد گرفتن از نیروی تخصصی آموزش‏‌دیده و باتجربه و نیز گروهی از فعالان رسانه‏ای خبره، سعی دارد با تجهیز به نگاهی کلان و بین‌‏المللی به مسئله آموزش، پرورش و تربیت فکری، مجله‌ای مفید و کارا در این حوزه باشد.

وجه تخصصی مجله “مهد کودک” بیش از همه، در بهره‌بری مدیران و مربیان از آن، ظهور و بروز پیدا می‌کند. هرچند تخصصی و کاربردی بودن، تنها مشخصه‏‌های “مهد کودک” نخواهد بود؛ از یاد نمی‌‏بریم که هر رسانه‌‏ای، علاوه بر این دو رسالت مهم، بنا بر ماهیت رسانه‏‏‌ای‌‏اش، عنصر سرگرمی را هم فراموش نمی‌‏کند. از این رو، “مهد کودک” رسانه‌‏ای است برای کارشناسان مختلف مرتبط با کودکان، مربیان و مدیران مراکز آموزشی، اولیا و در نهایت خود بچه‏‌ها. با این توضیح، این عزیزان بیش از همه، می‌توانند با پیشنهاد‌ها و ایده‌هایشان ما را در انتشارِ مطالبِ مفیدتر یاری کنند.”

صاحب امتیاز این دوهفته‌نامه مجتبا هوشیار محبوب و مدیر مسئول آن صابر محمدی است. این مجله به سردبیری نگار حسینخانی و ندا رضا حسینی منتشر می‌شود و سامان محمدی مدیر هنری نشریه است.

منبع:هنرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *