هرازنیوز: مسئول تيم اعزامي جمعيت هلال احمر ايران به سومالي گفت: 3 ميليون و 800 هزار سوماليايي در بي‌غذايي مطلق در اين كشور به سر مي‌برند.
محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس،‌ از موگاديشو سومالي اظهار داشت: بر اساس تخمين‌ها 3 ميليون و 800 هزار سوماليايي در قحطي و بي‌غذايي مطلق به سر مي‌برند.
وي به نيازهاي غذايي كه به دليل خشكسالي، نباريدن باران و جنگ داخلي در اين كشور صورت پذيرفته است، اشاره كرد و گفت: بر اساس مشاهدات دام‌ها و كشاورزي مردم ايران به كلي از بين رفته است.
مظفر با بيان اينكه كمبود ويتامين و پروتئين و نبود امكانات بهداشتي و بي‌غذايي از عمده مشكلات مردم قحطي‌زده سومالي به حساب مي‌آيد، افزود: بيماري‌هاي كودكان و مادران در اين كشور بسيار شيوع پيدا كرده است.
مسئول تيم اعزامي هلال احمر ايران به سومالي همچنين به مشاهدات خود از مردم قحطي‌زده اين كشور كه برخي در كمپ‌ها و برخي ديگر در خارج از شهر مستقر شده‌اند، اشاره كرد و گفت: مردمي كه در خانه‌هاي خود نيز مستقر هستند فقط سقفي براي زنده ماندن دارند و از نظر غذايي با وضعيت بسيار اسفباري مواجه هستند.
مظفر همچنين به كمپ 420 هزار نفري در مرز كنيا و سومالي كه كميته بين‌المللي صليب سرخ مشغول ارائه خدمات هستند، اشاره كرد و تصريح كرد: جمعيت‌هاي هلال احمر از جمله قطر و امارات نيز از امروز به سومالي ورود پيدا كرده‌اند و جمعيت هلال احمر امارات متحده عربي نيز مشغول ارائه خدمات بهداشتي در كمپ‌هاي مستقر شده است.
وي خاطرنشان كرد: به محض گرفتن مجوز براي ارسال محموله‌هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر كشورمان زمينه براي ارسال اين محموله پس از مذاكرات با مسئولان جمعيت هلال احمر سومالي فراهم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *