یک دهه خاطره‌بازی فریدون آسرایی و هوادارانش در سالن میلاد

هرازنو: فریدون آسرایی خواننده پاپ واپسین کنسرت تابستانه خود را با اجرای قطعاتی از آلبوم ˝عشق یعنی˝ به همراه گلچینی از آهنگ‌های قدیمی‌اش به صحنه برد.
فریدون در این کنسرت که یکشنبه شب در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، به‌مانند همه اجراهای اخیرش، با نواخته شدن اینترو قطعه “عشق یعنی” به صحنه آمد و این اثر محبوب را در حالی خواند که هیچ‌ کسی سکوت را به همخوانی و تشویق بی‌امان ترجیح نمی‌داد.

مخاطبان فریدون لحظه‌لحظه این قطعه را با خواننده محبوبشان اجرا کردند و فریدون با حیرت از این حجم انرژی هوادارانش، اجرای قسمتی از آهنگ “عشق یعنی” را به آن‌ها سپرد. وی در پایان اجرای قطعه نخست کنسرتش، ضمن خوشامدگویی به تماشاگران پرتعداد حاضر در سالن میلاد، به آن‌ها قول داد که به همراه گروهش تمام سعی‌شان را در جهت رقم زدن یک شب ایده‌آل برای طرفداران به کار بگیرند.

آسرایی که اخیراً شایعاتی مبنی بر بیماری‌اش بر سر دهان‌ها می‌چرخد، برای رد این شایعات تمام تلاشش را در اجرای هر چه قوی‌تر رپرتوار این کنسرت به کار گرفت و در ادامه قطعات خاطره‌انگیز خود با نام‌های “گل ‌نازم”، “دوست دارم”، “ای‌کاش” و “خاطره” را به مخاطبانش تقدیم کرد که هر کدام این آثار با استقبال‌های ویژه‌ای همراه شدند. با پایان یافتن اجرای این چند قطعه، فریدون چند کلامی دیگر با مخاطبانش سخن گفت و آرزو کرد تا بدین‌جای کنسرت توجه آن‌ها را جلب کرده باشد.

سپس نوبت به اجرای سه قطعه محبوب از آلبوم آخر فریدون رسید. فریدون که معمولاً پیش از اجرای برخی از قطعات، ابیاتی کوتاه از اشعار آن‌ها را دکلمه می‌کرد، این بار هم با دکلمه به سراغ قطعات “ببخشید”، “هنوزم چشمای ‌تو” و “هنوزم همونیم” رفت. در حین اجرای قطعه “هنوزم همونیم”، ویدئویی مرتبط به مادر از روی نمایشگر سالن میلاد پخش شد تا فضای عاشقانه این قطعه که فریدون آن‌ را به مادرش تقدیم کرده، دوچندان شود.

نکته جالب در مورد اجرای قطعه “هنوزم همونیم”، همراهی تماشاگران حاضر در سالن میلاد با خواننده و نوازندگان ارکستر بر روی صحنه بود به طوری ‌که در حین اجرای این قطعه، کمتر صدای تشویق شنیده می‌شد و هواداران تمام انرژی خود را بر روی همخوانی این قطعه احساسی با فریدون متمرکز کردند.

اجرای یکی از محبوب‌ترین قطعات موسیقی آذری، از دیگر برنامه‌های فریدون آسرایی در آخرین کنسرت تابستانی خود در سال 95 بود. در این بخش فریدون همچون سایر کنسرت‌های اخیر خود، قطعه “کوچه‌لره” را به زبان آذری برای مخاطبانش اجرا کرد و جالب آن بود که اکثریت حاضر در سالن میلاد نیز با این قطعه آشنایی داشته و آن را به همراه فریدون با صدای بلند خواندند. این قطعه موسیقی از آهنگ‌های قدیمی فولکلور آذری است که تاکنون خوانندگان ترک‌زبان فراوانی از جمله چند خواننده ایرانی آن را اجرا کرده‌اند اما نسخه اجراشده آن توسط رشید بهبودف اهل جمهوری آذربایجان، معروف‌ترین نسخه این اثر است.

“فاصله‌ها”، “مسافر”، “افسون”، “جاذبه”، “یادش بخیر” و قطعه محبوب “سلام”، دیگر آثاری بودند که فریدون در خلال اجراهای خود، آن‌ها را با انرژی بسیار مضاعفی برای مخاطبانش خواند اما حسن ‌ختام این کنسرت بسیار هیجان‌انگیز، اجرای محبوب‌ترین آهنگ فریدون آسرایی و یکی از پرطرفدارترین قطعات موسیقی در دهه 80 شمسی، یعنی اثر “آهای خوشگل عاشق” بود.

در کنسرت یک‌شنبه شب این اثر موسیقی نشان داد که بیش از هر آهنگ دیگری نزد مخاطبان فریدون محبوب است. علاقه مخاطبان فریدون به این قطعه به حدی است که اکثر آن‌ها در حین اجرای این اثر از جای خود برخاسته و با صدای بلند آن را می‌خواندند.

در پایان این کنسرت، به دلایلی نامعلوم به مخاطبان فریدون اجازه نزدیک شدن و عکس گرفتن با وی داده نشد. آسرایی نیز علیرغم آن‌که علاقه داشت با مخاطبانش عکس بگیرد و به عده‌ای از آن‌ها قول عکس گرفتن داده بود، ناگزیر از تصمیم گرفته شده، محوطه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران را ترک کرد تا چنین اتفاقی که خود این خواننده تقصیری در بروز آن نداشت، باعث دلخوری برخی از دوستداران فریدون شود و آن‌ها را با گلایه‌ به خانه‌هایشان بفرستد.

در این کنسرت، ایمن خراسانی راد (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار الکتریک)، کارن زیاری (پیانو، کیبورد، ملودیکا)، آرش عیوضی (بیس)، حسام متولی (پرکاشن)، بهزاد اشعاری (درامز)، سعید خانزاد (گیتار الکتریک) و امیرحسین محمودی (ویولن) به عنوان اعضای ارکستر، فریدون آسرایی را همراهی می‌کردند و امید محرم‌زاده از آهنگسازان و تنظیم‌کننده‌های برجسته کشور که سابقه همکاری با فریدون را نیز در کارنامه خود دارد، به عنوان مهمان در سالن میلاد حضور یافته بود.

این کنسرت به همت موسسه “رویال هنر پارس” و به تهیه‌کنندگی مجید عبدی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه رفت و پس از آن، آسرایی نیز همچون سایر خواننده‌های پاپ به مدت دو ماه، هیچ کنسرتی را در شهر تهران برگزار نخواهد کرد.

منبع:هنرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *