فرهنگ عاشورا باید در جامعه نهادینه شود

هرازنو: معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فرهنگ ناب عاشورا باید در بین اقشار مختلف مردم، به خصوص جوانان و نوجوانان نهادینه شود.

 آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز شنبه – ۲۷ شهریور – در دیدار با مدیران مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: حادثه عاشورا و کربلا، یک حادثه ماندگار در تاریخ جهان است وهرچه زمان می‎گذرد، ابعاد تازه‌ای از این حادثه برای شیعه و جامعه اسلامی و بشریت روشن و مشخص می‎شود.

وی با اشاره به رویارویی ارزش‎ها با ضد ارزش‎ها در حادثه عاشورا، افزود: برنامه‌ریزی درباره برجسته کردن مظلومیت طفل شش ماهه حضرت علی اصغر(ع) دنبال می‌‎شود و مخالفت مخالفان ارزش‎های شیعی نشان می‎دهد که اقدامات هدفمند، ارزشی و جهت‌دار است، وگرنه دشمنان این همه عکس‌العمل نشان نمی‎دادند و مردم را نهی نمی‎کردند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمنان تصور می‌کنند که می‌توانند روی نسل آینده تاثیرگذار باشند، اگر فرزندان ما با عشق به اهل بیت رشد کنند نقشه‌های دشمنان بر آب خواهد رفت.

آیت‌الله حسینی بوشهری هدف دشمن از تهاجمات در فضای مجازی را به دلیل جدایی نسل جوان و نوجوان از اهل بیت (ع) دانست و گفت: اگر فرزندان با این احساس رشد کنند نقشه‌های دشمنان از بین خواهد رفت، ولی در این بین باید در مداری حرکت کنیم که عالمان دین، ترسیم‌کننده مسیر باشند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان قسم خورده اسلام در مقابل گروه‌هایی مثل نهضت جهانی علی اصغر(ع) ایستاده اند به همین دلیل باید با هدایت‌های علما کار و راه را پیدا کنید تا دشمنان نتوانند در مقابل راه و کلام حق بایستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: باید به عنوان یک حرکت دینی و عاشورایی، یک عقبه صحیح و بدون خدشه داشته باشید.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *