نمایندگان فیلیپین، مکزیک و بلغارستان در اسکار معرفی شدند

هرازنو: فیلم «رزای من» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن به عنوان نماینده سینمای فیلیپین در جوایز اسکار شناخته شد.

، در ادامه معرفی فیلم‌ها از سوی کشورهای مختلف برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار، آکادمی فیلم فیلیپین نیز فیلم «رُزای من» ساخته «بریلیانت مندوزا» را به عنوان نماینده این کشور انتخاب کرد.

این فیلم اولین نمایش خود را به عنوان یکی از نامزدهای نخل طلا در جشنواره کن امسال تجربه کرد و در نهایت «ژاکلین خوزه»، بازیگر اصلی این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از آن خود کرد.

داستان فیلم «رُزای من» درباره زن و شوهری به نام «رزا» و «نستر» است که با هم یک مغازه کوچک را در محله‌ای در شهر مانیل اداره می‌کنند، اما از آنجا که درآمد مغازه کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد، اقدام به فروش موادمخدر در مغازه خود می‌کنند، اما دستگیر می‌شوند. در این میان فرزندان آنها برای آزاد کردن پدر و مادر خود راهی پیدا می‌کنند.

اما سینمای مکزیک نیز امسال با فیلم «دزیرتو» به کارگردانی «جوناس کواران»، فرزند «آلفونسو کواران»، کارگردان سرشناس در تلاش است به اولین جایزه اسکار خارجی دست یابد.

فیلم «دزیرتو» با بازی «گائل گارسیا برنال» درباره یک کارگر مهاجر مکزیکی در آمریکاست که در بیابان‌های مرزی تحت تعقیب نیروهای آمریکایی قرار دارد.

سینمای مکزیک از اوایط دهه 1950 میلادی تاکنون 8 بار به جمع نامزدهای نهایی جایزه اسکار غیرانگلیسی راه یافته است، اما هیچ‌گاه این جایزه را کسب نکرده و آخرین بار در سال 2010 با فیلم «زیبا» ساخته «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» و پیش از آن در سال 2006 با فیلم «هزارتوی پن» به کارگردانی «گیلرمو دل تورو» نامزد اسکار شد.

فیلم «بازندگان» به کارگردان «ایوایلو هیستروف» نیز به نمایندگی از سینمای بلغارستان در اسکار 2017 حضور می‌یابد. این فیلم که در جشنواره مسکو سال گذشته جایزه بهترین فیلم و در جشنواره فیلم صوفیه جایزه ویه تماشاگران را از آن خود کرد رواتگر داستان گروهی از دانش آموزان و دوستان در یک روستای کوچک است.

آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است. فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

نتبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *