شهرداد روحانی در بیستون نواخت

هرازنو: کرمانشاه: اولین اجرای فستیوال بارانا، توسط شهرداد روحانی در مجموعه تاریخی بیستون (کاخ ساسانی) شامگاه 22 شهریور برگزار شد.

 به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ شامگاه دیشب (٢٢ شهریور) کاخ ساسانی بیستون و بیش از ١٠٠٠ نفر مخاطب فستیوال موسیقی در این محوطه‌ی تاریخی، به احترام رهبر ارکستر سمفونیک تهران، در سکوت به تماشای اجرای او و گروهش نشستند. چهار قطعه از این اجراها نیز با تک‌نوازی پیانو توسط روحانی همراه شد.

بر پایه این گزارش؛ ابتدا قطعه‌ “سرزمین مادری” نواخته شد. سپس روحانی درباره آن توضیح داد: قطعه‌ “سرزمین مادری” را در هشت سال جنگ تحمیلی ساختم، به یاد انسان‌های والایی که با فداکاری‌های‌شان باعث شدند حتی یک وجب از خاک عزیز کشور را از دست ندهیم.

او در ادامه، قطعات “پروانه”، “مادر” و “میدان آزادی” را همراه گروه نوازندگان نواخت و قبل از اجرای قطعه‌ “میدان آزادی” تأکید کرد: میدان آزادی یکی از مناطق تاریخی مهم است که در آن، اتفاقات تاریخی زیادی رخ داده است.

او همچنین قطعات “قصه‌ باران” و “بادبادک” را در این کنسرت اجرا کرد.

روحانی همچنین قطعه‌ “مهتاب” را معرفی کرد و قبل از نواختن آن گفت: اولین‌بار است که این قطعه را زیر نور مهتاب و در کشورم اجرا می‌کنم، این یک اتفاق خوب است.

شهرداد روحانی سپس به اجرای قطعات “عذرا”، “زیبایی عشق” و “صدایی در شب” پرداخت.

او همچنین با اجرای قطعه‌ “ابدیت”، آن را به پدرش رضا روحانی تقدیم کرد.

او سپس به اجرای قطعه “بر فراز آسمان‌ها” به‌صورت تک‌نوازی با پیانو پرداخت و گفت: این قطعه را در ۱۸ سالگی نوشتم و بعدها این اثر برای فیلمی به همین نام استفاده شد.

قطعه‌ پایانی اجرای روحانی، به اصفهان اختصاص داشت که پس از پایان آن و به‌دلیل تشویق زیاد مخاطبان، او و گروهش قطعه “میدان آزادی” را دوباره نواخت.

در اولین شب جشنواره موسیقی بارانا، نازلی بخشایش “هارپ”، آرش اسلامی و صابر جعفری “ضربی”، امیر باورچی و آوا شادمانی‌ به ترتیب “ویولن ۱ و ۲”، محمدحسین غریبی “ویلنسل”، دانیال جورابچی “آلتو” و هادی اسماعیلی “کنترباس”، شهرداد روحانی را به‌عنوان آهنگساز، نوازنده‌یپیانو و رهبر ارکستر همراهی کردند.

منبع:هنرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *