هراز نو : چند ماه قبل بود که ویژه برنامه زیر پلاک ماه برای معرفی شهدای کلیدی  شهرستان آمل  با رویکردی هنرمندانه به مقوله جهاد و شهادت برگزار شد ، برنامه ای که مورد تحسین بسیاری از کارشناسان برنامه های فرهنگی بود و بیش از همه مورد تایید خانواده شهدای مدافع حرم این شهرستان قرار گرفت .

زیر پلاک ماه اما در دور اول دچار چالش هایی هم بود برخی از گروه های فرهنگی(یا به بهتر است بگوییم مدعی فرهنگ ) که مایل نبودند چنین برنامه هایی در شهر باب شوند در ابتدا شروع به سنگ اندازی برای عدم حضور خانواده شهدا کرده وتلاش کردند تا این برنامه را یک نمایش سیاسی وجهت دار نشان دهند .

حضور همه اعضای خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع حریم سبب شد تا تیر این گروه ها به سنگ بخورد اما سبب شد تا مخاطبان این برنامه کم رمق شوند و براساس پیش بینی ها از این برنامه استقبال نکنند ، چالش بعدی این برنامه بودجه بود تقریبا هیچ دستگاه فرهنگی برای اجرای این برنامه کمک نکرد و زیر پلاک ماه یک با هزینه شخصی تیم اجرایی به پایان رسید.

بعد از آن همه مسوولان از فرماندار تا بنیاد شهید و شهرداری وشورا به دلیل نوع نگاه این برنامه  از کارگردان زیر پلاک ماه خواستند تا سری دوم را در هفته دفاع مقدس محکم تر برگزار نماید و  روی کمک این دستگاه ها حساب باز کند . البته نباید از خواست و علقه قلبی  فرماندار ، و روسای ادارات  فرهنگ و ارشاد اسلامی  و  بنیاد شهید وامور ایثارگران وتعدادی از اعضای  شورای شهر  برای برگزرای واستمرار این برنامه گذشت .

اما همیشه کف گیر بودجه های فرهنگی به ته دیگ میخورد و حالا زمزمه برگزار نشدن این برنامه به گوش می رسد ، اگر چه ممکن است مانند سری قبل باز هم شاهد هزینه کردن های شخصی جمعی از علاقمندان به راه شهدای عزیز باشیم اما ظاهرا  برگزار  کنندگان این برنامه  باید روی بسیاری از بخش های این برنامه که نیاز مند هزینه هست خط قرمز بکشند.

زیر پلاک ماه،  اگر برنامه خالصانه ای برای  شهدا باشد به خواست خدا برگزار خواهد شد ولو اینکه مسوولان، ولنگاری  کنند و گروه های مدعی فرهنگ ،چوب لای چرخ بگذارند .

رهبر انقلاب خرداد ماه سال جاری در بیاناتی مبسوط فرمودند : در موضوع فرهنگ نوعی ولنگاری و بی‌اهتمامی در دستگاه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد، زیرا در تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضرّ، کوتاهی‌هایی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *