آثار برگزیدگان جشنواره‌ موسیقی جوان تولید و منتشر می‌شود

هرازنو: مدیرکل دفتر موسیقی می‌گوید جشنواره‌ ملی موسیقی جوان یکی از بخش‌های مهم مسیری است که یک جوان بتواند خودش را به جامعه معرفی کند.

فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی درباره اهمیت جشنواره موسیقی جوان گفت: برگزاری موسیقی جوان در این سطح با حضور ‌بزرگان موسیقی در این رویداد ملی نشان‌دهنده‌ اهمیت دو موضوع حمایت و آموزش است. این جشنواره هدفش اساساً استعدادیابی است.

طالبی ادامه داد: با حضور اساتید موسیقی به عنوان داوران جشنواره و ارتباطی که جوانان هنرمند با اساتید برقرار می‌کنند، در واقع آینده‌ی موسیقایی جوانان رقم می‌خورد. امسال برنامه‌هایی متفاوت با دوره‌های قبل جشنواره از طریق انجمن موسیقی ایران اجرا خواهد شد، برنامه‌هایی در جهت تولید آثار برگزیدگان جشنواره و امکان انتشار این آثار در سطح کشور و اتفاقاً دفتر موسیقی هم با همین اهداف از جشنواره و جوان‌ها حمایت می‌کند.

او درباره بودجه جشنواره هم اظهار داشت: بودجه‌ جشنواره، به نظر من، بودجه‌ ضعیفی نیست و انجمن موسیقی با بودجه‌ای که از دفتر موسیقی می‌گیرد می‌تواند مجموعه‌ای از اهداف جشنواره را تأمین کند، اما برای توسعه‌ جشنواره‌ جوان باید فکرهای دیگری کرد. سوای افزایش بودجه، انجمن موسیقی هم باید برنامه‌هایی در نظر بگیرد که بتواند کسب درآمد کند و آن درآمد به جشنواره برگردد و هزینه‌های جشنواره را پوشش دهد. هرچند در شرایط فعلی با حمایتی که دفتر موسیقی از جشنواره می‌کند بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را پوشش داده است.

وی افزود: امسال جشنواره به نظرم همان مسیر مثبت خود را طی می‌کند و با تغییرات و تحولاتی که در جشنواره صورت گرفته، مثل تغییر گروه‌های سنی و تولید آثار نفرات برگزیده و غیره، به توسعه و پیشرفت جشنواره کمک خواهد کرد.

طالبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حمایت از برگزیدگان اشاره کرد و گفت: من قبلاً هم عرض کرده‌ام، در این جشنواره باید جوانان را به مسیر درست هدایت کنیم و این مهم به دست نمی‌آید مگر با حضور اساتید درجه اول کشور به عنوان داوران جشنواره. به هر حال موسیقی، هنری متکی به خود است و نقطه مثبت آن هم همین است، چرا که متکی به حمایت دولت نیست و هزینه‌ خود را تأمین می‌کند، ما فقط باید امکان عرضه‌ موسیقی را فراهم کنیم تا به خوبی به گوش مخاطبین برسد. یکی از راه‌ها پیدا کردن استعدادها و معرفی آن به جامعه است. قاعدتاً آن‌ها وارد بازار موسیقی خواهند شد و آثاری را تولید خواهند کرد. همین معرفی و تقدیری که از آن‌ها شده و به گوش جامعه‌ موسیقی رسیده در موفقیتشان مؤثر خواهد بود.

وی در رابطه با حمایت دفتر موسیقی از هنرمندان تازه‌کار نیز اذعان داشت: دفتر موسیقی هم شرایط خوبی را فراهم کرده است؛ از جمله آنکه هر هنرمند می‌تواند تا سه قطعه را خودش به دفتر موسیقی ارائه کند و اصلاً نیازی به شرکت یا مؤسسه‌ی موسیقی برای ارائه‌ی اثر ندارد. همین سه تراک این ظرفیت را دارد که هنرمند را به جامعه معرفی کند، در نهایت مؤسسات هم می‌توانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل دفتر موسیقی در پایان تأکید کرد: به نظرم جشنواره‌ ملی موسیقی جوان یکی از بخش‌های مهم مسیری است که جوان بتواند خودش را به جامعه معرفی کند. کارهای انجام‌نشده در حوزه‌ موسیقی زیاد است و امیدوارم بخشی از این کارها به سامان برسد، ضمن آنکه موانع احتمالی را باید از سر راه برداشت. من به آینده‌ این جشنواره امیدوارم هستم، چراکه آینده‌ موسیقی ایران است و امیدوارم هر سال بهتر از سال گذشته به راه خود ادامه دهد.

———

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 7 تا 24 شهریورماه به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

منبع:هنرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *