نماینده مردم شهرستان های نکا،بهشهر و گلو گاه در مجلس شورای اسلامی گفت:انتخابات نه تنها این سرمایه را به منصه ظهور می رساند، بلکه شاخص و معیاری برای آزادی و دموکراسی است.

احمد علی مقیمی گفت:امروزه اقتدار کشورها را فقط با درآمد ملی و توانمندی ها و توسعه اقتصادی و صنعتی آنها نمی سنجند، بلکه میزان مشارکت مردمی بزرگترین سرمایه اجتماعی کشورها محسوب می شود.

عضو فراکسیون اصول گرایان خاطر نشان کرد:انتخابات نه تنها این سرمایه را به منصه ظهور می رساند، بلکه شاخص و معیاری برای آزادی و دموکراسی است.

وی افزود:انتخابات در ایران اسلامی علاوه بر تمام شاخص ها و معیارهایی که با خود دارد، نشانگر اعتماد عمومی مردم و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی است.

مقیمی اذعان داشت:جمهوری اسلامی ایران در عمر 33 ساله با برگزاری انتخابات متعدد نوعی از مردم سالاری دینی را به دنیا معرفی کرد است که به جرات می توان ادعا کرد که شرکت 98 درصدی مردم در رفراندوم نظام جمهوری اسلامی ( 12 فروردین 58) و مشارکت های بعدی مردم در انتخابات مختلف به 85 درصد در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 رسید، در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

نماینده مردم شهرستان های نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دغدغه ی نظام های سیاسی که خاستگاه آن مردم سالاری است، مشارکت شهروندان در فرآیندهای سیاسی است، معمولاً هرگاه کشوری انتخابات مهمی همچون مجلس یا ریاست جمهوری برگزار می کند، خواه ناخواه چشم دنیا به آن دوخته می شود.

وی افزود:دولت ها و ناظران سیاسی و بین المللی نحوه برگزاری، کاندیداها، مشارکت مردم و میزان مقبولیت و آرا مأخوذه کاندیداها را زیر ذره بین قرار می دهند تا به میزان اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور برگزار کننده انتخابات پی ببرند.

عضو خانه ملت خاطر نشان کرد:این سرمایه در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور و بده بستانها و چانه زنی های بین المللی بسیار مؤثر است.

مقیمی ادامه داد:بدیهی استکشوری که از پشتوانه قوی مردمی برخوردار باشد، در مجامع جهانی و در هنگام عقد قراردادهای همکاری های کشوری و بین المللی دست بالاتری خواهد داشت و بر عکسش کشورهایی که از سرمایه اجتماعی لازم و مشارکت مردمی برخوردار نیستند، در هر مجمع بین المللی و یا قراردادی از پیش باخته براحتی زیر بار سلطه قدرتهای خارجی می روند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:این نوع حکومتها چون حمایت مردم را ندارند، مجبورند برای بقای خود به هر گونه خفت و ذلتی تن دهند. بنابراین مشارکت مردمی که بارزترین جلوه آن، انتخابات است شاخصی از مشروعیت نظام سیاسی کشورهاست و نقش مهمی در تعیین سرنوشت ملت ها و کشورها دارد.

این مقام مسئول گفت:نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در واقع نوعی نظرسنجی فراگیر و ملی از تمام جمعیت کشور اعم از روستایی و شهری است و کمیت و کیفیت مشارکت مردم می تواند میزان مشروعیت و کارآمدی نظام و مقبولیت سیاستهای کارگزاران حکومتی را نشان دهد. در انتخابات پیش رو دوستان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی با دو استراتژی متفاوت در برابر هم قرار می گیرند.

مقیمی افزود:استراتژی نظام جمهوری اسلامی و مومنان و دوستداران نظام، برگزای انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثری است که طبعاً دستیابی به آن درگرو برنامه ریزی و رعایت دقیق قوانین و مقررات، اصل بی طرفی مجریان و ناظران انتخابات و اطلاع رسانی کامل رسانه هاست.

عضو فراکسیون اصول گرایان خاطر نشان کرد:استراتژی دشمنان اصلی انقلاب و نظام در رأس آن استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی و برخی قدرتهای غربی و اروپایی در برابر انتخابات مجلس شورای اسلامی از یکسو نفوذ عوامل و جریانهای وابسته به صحنه انتخابات است و از سوی دیگر ایجاد شک و شبهه در برگزاری انتخابات، بی فایده نشان دادن شرکت در آن و در نهایت تحریم انتخابات در دستور کار آنها قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان های نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی  اذعان داشت:بدیهی است وابستگان بیگانگان در داخل نیز همین خط مشی را دنبال می کنند و طبعاً وقتی با شکست مفتضحانه همچون انتخابات گذشته بویژه ریاست جمهوری سال 88 مواجه شدند، بحث تقلب در انتخابات را پیش کشیده و بر تنور شک و شبهه می دمند، غافل از این که مردم همیشه پاسخ آنان را با حضور گسترده خود در پای صندوق های رأی داده و خواهند داد و حرف قاطبه ملت به آنهاو اربابشان این است :

ای مگس، عرصه ی سیمرغ جولانگه توست

عرض خود می بری و محنت ما می داری 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *