همایش بین‌المللی و علمی «خداوندگار بلخ» در مزارشریف آغاز شد

هرازنو: «صالح‌محمد خلیق» رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ  اظهار داشت: همایش بین‌المللی علمی «خداوندگار بلخ» امروز (دوشنبه) در شهر «مزارشریف» ولایت بلخ افغانستان آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز نخستین روز این همایش است، اظهار داشت: قرار است 2 روز این همایش در بلخ و روز سوم آن در کابل برگزار شود.

خلیق با اشاره به حضور مهمانان در مراسم گفت: این همایش حوالی ساعت 9 صبح به صورت رسمی افتتاح شده و پیش از ظهر مسائل تشریفاتی انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از ظهر امروز شرکت‌کنندگان همایش که اکثراً مولانا شناسان هستند، مقاله‌ها و مطالب خود را در این همایش به خوانش خواهند گرفت.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ که مسئولیت کمیسیون فرهنگی این همایش را به عهده دارد، تصریح کرد: قرار است امشب مراسم شعرخوانی در مزارشریف برپا شود.

وی با اشاره به حضور مهمانان در این همایش گفت: مهمانان همایش خداوندگار بلخ شب گذشته از کشورهای ایران، هند، پاکستان، ترکیه و تاجیکستان به ولایت بلخ رسیده‌اند.

صالح‌محمد خلیق همچنین اعلام کرد: روز سوم این همایش که در کابل برگزار می‌شود، قرار است مهمانان از موزه ملی و آرشیو ملی افغانستان بازدید کنند.

همایش بین‌المللی علمی خداوندگار بلخ با همت سازمان فرهنگی «اکو»، وزارت اطلاعات و فرهنگ و والی بلخ در شهر مزارشریف برگزار شده و گفته می‌شود بیشترین هزینه این همایش را والی بلخ و سازمان اکو پرداخت خواهند کرد.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *