حبیب الله اخلاقی

مشاهده نحوه باخت دو نماینده کشتی فرنگی ایران نشان می‌دهد این دو کشتی‌گیر تنها بدلیل دریافت اخطار آخر مقابل حریفانشان شکست خوردند.

به گزارش ایسنا، سعید عبدولی فرنگی‌کار وزن 75 کیلوگرم ایران در مبارزه نخست خود در المپیک با نتیجه یک بر یک شکست خورد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

این باخت در حالی بدست آمد که عبدولی در ابتدای سه دقیقه دوم مبارزه پرکارتر از حریف نشان داد و توانست یک پوئن اخطار از حریفش بگیرد اما در ادامه داوران طبق معمول به عبدولی اخطار کم کاری دادند تا نتیجه یک بر یک شود.

مادسن دانمارکی نیز از آنجا که امتیاز آخر را گرفته بود و پیروز میدان بود به درستی کشتی با عبدولی را مدیریت کرد و با همین نتیجه به برتری رسید.

حبیب‌الله اخلاقی نماینده وزن 85 کیلوگرم ایران نیز به همین شیوه مقابل دنیس کودلا ماکسیمیلیان کشتی گیر جوان و نه چندان مطرح آلمانی بازنده شد تا او نیز با همین سناریو وداع تلخی با المپیک داشته باشد.

اخلاقی اما در پایان مبارزه به این نکته به درستی اشاره کرد و گفت” متاسفانه داوران یاد گرفته اند در کشتی ایرانی‌ها بصورت نوبتی پوئن اخطار بدهند”.

این در حالیست که کادر فنی تیم ملی که بخوبی می‌داند داوران علاقه‌ای به پیروزی کشتی‌گیران ایرانی ندارند و تحت هر شرایطی و بدون توجه به پرکاری کشتی‌گیران ایران بصورت نوبتی اقدام به این کار می‌کنند بهتر بود به شاگردان خود این نکته ساده را یادآور می شدند تا سعی کنند ابتدای سه دقیقه دوم خیلی خود را فعال نشان ندهند و مبارزه را کنترل کنند تا اخطار اول را کشتی گیران ایرانی دریافت کنند و سپس با حمله کردن اخطار پایانی و سرنوشت ساز را به حریفان تحمل کنند و امتیاز بگیرند.

به هر حال دو کشتی‌گیر ایران با یک فرمول شکست خوردند تا در پایان  رقابتهای چهار وزن، ایران تنها یک برنز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *