رييس قوه قضاييه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن را «باشکوه و موجب ياس و نااميدي دشمنان نظام اسلامي ايران» توصيف کرد و گفت: راهپيمايي 22 بهمن نشان داد که مردم و گروه‌هاي مختلف با وجود اختلاف سليقه و نظر، در دفاع از اصل نظام اسلامي هيچ اختلافي ندارند و پشتيبان قاطع نظام هستند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي با تقدير از حضور قاطع و باصلابت و توام با بصيرت و آگاهي قشرهاي مختلف مردم در راهپيمايي 22 بهمن اعلام کرد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامي انشاالله امتداد حضور آگاهانه و باصلابت مردم در راهپيمايي 22 بهمن را در انتخابات مجلس شوراي اسلامي محکم‌تر و باصلابت‌تر از هر انتخاباتي مشاهده خواهند کرد.

وي افزود: دشمنان نظام و کشورهاي غربي به خوبي دريافته‌اند که حضور مردم در صحنه‌هاي دفاع از انقلاب و کشور و رهبري نظام خود هميشگي است و تبليغات منفي دشمنان اثري در استقامت و حضور مردم ايران نخواهد داشت.

آملي لاريجاني با اشاره به تلاش دشمنان پيش و پس از برگزاري راهپيمايي 22 بهمن براي مايوس نشان دادن مردم و کمرنگ جلوه دادن حضور آنان در راهپيمايي اظهاركرد: حضور مردم در راهپيمايي22 بهمن پيام روشني داشت و به غربي‌ها نشان داد که مردم همواره اتحاد، همدلي و انسجام خود را حفظ و از نظام و کيان اسلامي و ارزش‌هايي که براي آن انقلاب کرده‌اند دفاع خواهند کرد و تلاش غربي‌ها براي تهاجم فرهنگي در ايران را بي‌اثر خواهند کرد.

رييس قوه قضاييه افزود: غربي‌ها به خوبي دريافته‌اند که تحريم‌ها و تهديدهاي آنان در عزم، اراده، انسجام و بصيرت مردم مسلمان ايران تاثيري ندارد.

آملي لاريجاني تاکيد کرد اميدواريم در صحنه انتخابات نيز اين حماسه باشکوه بارديگر تکرار شود.

وي با اشاره به اين‌که تشخيص افراد اصلح و راي دادن به آنان بسيار مهم است، افزود: با اين حال حضور گسترده مردم در انتخابات بسيار عميق‌تر و مهم‌تر است و به دنيا نشان خواهد داد که نظام اسلامي ايران برپايه راي مردم است و امور کشور برحسب راي مردم در جريان است.

آملي لاريجاني تاکيد کرد:‌ برخلاف تمام تبليغات بوق‌هاي تبليغي صهيونيستي و استکباري درخصوص مسائل مربوط به حقوق بشر و انتخابات در ايران، به طور ميانگين سالي يک بار انتخابات در کشورمان برگزار مي‌شود در حالي که برخي کشورهاي مورد حمايت غربي‌ها تا به حال رنگ هيچ انتخاباتي را به خود نديده‌اند و ما متاسفيم که نظام‌هاي صهيونيستي و استکباري با قدرت‌هاي شيطاني خود کشور و نظام ما را به عدم رعايت حقوق بشر و دموکراسي متهم مي‌کنند.

رييس قوه قضاييه اظهاركرد:‌ ملت و نظام اسلامي ايران با توکل بر خدا تمام فشارها را با حضور در صحنه‌هاي حساس خنثي خواهند کرد و حضور در انتخابات مجلس يکي از مسيرهاي عبور از فشارها و توطئه‌هاي دشمنان است.

وي با تاکيد بر اين‌که دستگاه قضايي نيز در کنار ساير دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي مشغول انجام وظيفه درخصوص روند برگزاري انتخابات است به فعاليت ستادهاي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در قوه قضاييه اشاره کرد و گفت: متاسفانه اخباري درخصوص تخلف انتخاباتي و تبليغات پيش از موعد برخي کانديداها و گروه‌ها گزارش شده است و بر همين اساس اعلام مي‌کنيم تمام کانديداها و هواداران آنها بدانند که قوه قضاييه در اسرع وقت به تخلفات و جرايم انتخاباتي در چارچوب قانون رسيدگي مي‌کند.

رييس قوه قضاييه در ادامه به برگزاري دادگاه 32 نفر از متهمان فساد مالي اخير اشاره کرد و افزود: بعد از وقوع چنين فسادي که موجب تاسف و تاثر همه مسئولان و مردم شد، انشاءالله با رسيدگي قاطع، سريع و عادلانه دستگاه قضايي، مرهمي بر جراحات افکار عمومي در اين زمينه گردد.

آملي لاريجاني با اشاره به کيفرخواست تهيه شده براي 32 نفر از متهمان فساد مالي افزود: 5 نفر از متهمان اين پرونده حسب کيفرخواست صادرشده مصداق ماده يک و دو قانون اخلالگران نظام اقتصادي کشور و نيز ماده چهار قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداري که مربوط به مفسدان في‌الارض است، تشخيص داده شده‌اند و درخواست مجازات‌هاي مربوط در اين خصوص شده است.

رييس قوه قضاييه از تمامي تلاش‌هايي که تاکنون براي بررسي دقيق و موشکافانه در اين پرونده انجام شده تقدير کرد و اظهاركرد: دستگاه قضايي براساس مدارک و اسناد معتبر به اين پرونده و تمام پرونده‌ها رسيدگي خواهد کرد و هرگز اسير تبليغات و جنجال‌ها نخواهد شد و همين مساله يعني لزوم دقت و دستيابي به اسناد و مدارک موجب طولاني شدن رسيدگي به اين پرونده شد.

آملي لاريجاني افزود: در اين پرونده عده زيادي احضار شدند و از 110 نفر که اتهام داشتند تحقيقات لازم انجام گرفت که در نهايت 32 نفر با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست جهت رسيدگي به دادگاه معرفي شدند.

رييس قوه قضاييه تاکيد کرد:‌ دادگاه اين متهمان برحسب موازين شرعي و قانوني تشکيل خواهد شد و متهمان و وکلاي آنان طبيعتاً از خود دفاع خواهند کرد و اميدواريم راي مناسب و عادلانه‌اي در اين خصوص صادر شود.

وي گفت: مردم بايد ببينند و بدانند که نظام و دستگاه قضايي در برخورد با کساني که به دنبال فساد اقتصادي هستند و قصدشان کسب ثروت‌هاي بادآورده است، برخورد جدي و قاطع خواهد کرد و به افراد ديگري هم که در پي رانت‌خواري و ويژه‌خواري هستند توصيه مي‌شود مانند بقيه مردم به دنبال روزي حلال باشند و از رانت‌خواري و تخلفات اقتصادي پرهيز بکنند چرا که عاقبت رانت‌خواري آنان گرفتاري در چنگال قانون خواهد بود.

پس از سخنان «آيت‌الله آملي لاريجاني» در جلسه مسئولان عالي قضايي، سامانه جامع آماري قوه قضاييه موسوم به «سجا» از سوي رئيس قوه قضاييه افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.

آملي لاريجاني هم‌چنين با تاکيد بر ضرورت وجود نظام‌ آماري دقيق مربوط به پرونده‌هاي قضايي و نيز استفاده از فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي، در مديريت و نظارت قضايي به تلاش‌هاي چندسال اخير قوه قضاييه در استفاده از فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي اشاره کرد و گفت: اميدواريم در آينده نزديک مراجعان به دستگاه قضايي بتوانند از طريق سامانه‌هاي طراحي شده در قوه‌قضاييه، پرونده‌هاي خود را پيگيري و از روند و مراحل رسيدگي به پرونده خود آگاهي يابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *