راهکار مقابله با جنگ نرم ازطریق امام‌زادگان و بقاع متبرکه

هرازنو: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما از طریق امام‌زادگان می‌توانیم راهکارهایی برای مقابله با جنگ نرم دشمن ارائه بدهیم گفت: با فعالیت فرهنگی در امامزادگان می‌توانیم حتی طیف خاکستری را نیز به ارزش‌های اسلامی جذب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد شرفخانی»  با بیان اینکه هجرت تمامی امامزادگان به ایران به دلیل‌های مختلفی بوده است اظهار کرد: یک بخش هجرت امامزادگان به خاطر ظلم و جنایات بنی‌امیه و بنی‌عباس نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و آن‌ها به خاطر فطرت میزبانی که در مردم ایران و علاقمندی مردم به قرآن و عترت وجود داشت، به این سرزمین هجرت کردند.

وی ادامه داد:  هدف بعدی آن‌ها از هجرت این بود که می‌خواستند معارف اسلامی و الهی را در کل جهان و به خصوص ایران ترویج دهند. هجرت علی ابن موسی الرضا (ع) به ایران و دعوت ایشان از برادران و خواهران و برادرزادگان به همین دلیل بوده است تا در گوشه و کنار این کشور بحث ولایت و ولایتمداری را ترویج و تبیین کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد:  هدف از هجرت امام‌زادگان ترویج فرهنگ قرآن و عترت و به تعبیری ترویج سیره اهل بیت (ع) بوده است. اگر ما امروز مرقدها و بقاع متبرکه و آستان‌های این امامزادگان را مدیریت می‌کنیم، باید بر اساس اهداف هجرت آن‌ها باشد.

شرفخانی گفت:‌ برنامه‌ریزی ما در بقاع متبرکه و زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی باید در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی باشد، چون فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در مجموعه‌ها و نهادها و ساختارها و سازمان‌های کشور نهادینه نمی‌شود، مگر اینکه از ظرفیت مردمی استفاده کنیم. اعتقاد ما این است که با تقویت مراکز فرهنگی می‌توانیم به ترویج معارف و مفاهیم دینی در جامعه کمک کنیم.

وی عنوان کرد: در مدیریت فرهنگی امام‌زادگان همواره باید بحث ترویج فرهنگ قرآن و عترت اهل بیت (ع) را مدنظر قرار بدهیم. بهترین مراکزی که در هر منطقه و استان وجود دارند، همین بقاع متبرکه است که ما می‌توانیم از آن‌ها برای جذب نیروهای انقلابی، ارزشی و حتی طیف خاکستری جامعه به سمت ارزش‌های اسلامی بهره ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: بحث ترویج فرهنگ  اسلامی و توجه به ارزش های ناب اسلام رخ نمی دهد مگر اینکه از طریق امامزادگان به مبارزه جنگ نرم با دشمن بپردازیم و به تعبیری باید به امامزادگان ساختار مدیریت جنگ نرم طراحی شود و سیاست گذاری های سازمان ها، ‌نهادها و دولت باید در این عرصه رخ بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *