شرق: مردی که هم‌وطنش را در ژاپن به قتل رسانده است، در تنکابن دستگیر شد. سه همدست این فرد پیش از این در ژاپن و ایتالیا بازداشت شده بودند.
به گزارش خبرنگار ما، فردی در آخرین روز آذرماه سال گذشته با مراجعه به دادسرای جنایی تهران و طرح شکایتی عنوان کرد برادرش به ‌نام میلاد در کشور ژاپن به قتل رسیده است.
شاکی پرونده پس از معرفی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «برادر ٢٨ساله‌ام شش‌ سال پیش به ژاپن رفت و اقامت آن کشور را گرفت. او هرازچندگاهی با ما تماس می‌گرفت تا اینکه ساعت ٢٣ روز ٢٨ آذر یکی از دوستان برادرم با من تماس گرفت و گفت: «میلاد در درگیری‌ای به شدت مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان فوت شده است. گزارش کامل صحنه قتل برادرم در اخبار تلویزیون ژاپن نیز پخش شد».
با آغاز رسیدگی به پرونده، هماهنگی‌های لازم از طریق پلیس بین‌الملل و وزارت امور خارجه انجام و جسد مقتول به ایران منتقل و به خانواده‌اش تحویل داده شد. همچنین مشخص شد مقتول در درگیری با اراذل و اوباش موسوم به «یاکوزا» و بر اثر جراحات شدید ناشی از ضربات متعدد شمشیر به قتل رسیده است.  در ادامه تحقیقات معلوم شد مقتول به همراه تعدادی از اتباع سایر کشورها و همچنین دو ایرانی در زمینه خریدوفروش مواد مخدر فعالیت می‌کرده و در این‌باره با گروه دیگری از فروشندگان مواد مخدر اختلاف و درگیری داشته است.  در ادامه پیگیری پرونده از سوی پلیس بین‌الملل در کشور ژاپن، چهار متهم جنایت به نام‌های «رسول» (٣١ساله)، «حسین» (٣٠ساله)، «مجید» (٣٢ساله) و «وحید» (٣١ساله) شناسایی شدند و تحت تعقیب قضائی – پلیسی قرار گرفتند. «وحید» و «مجید» توسط پلیس کشور ژاپن دستگیر شدند و پلیس ژاپن به اینترپل اعلام کرد دو متهم دیگر پرونده چند ساعت پس از ارتکاب جنایت، از این کشور خارج شده‌اند و رسول به ایران و حسین به ایتالیا متواری شده است.
به‌این‌ترتیب هماهنگی‌های لازم از طریق پلیس بین‌الملل انجام و سومین متهم پرونده در ایتالیا دستگیر شد. «رسول» نیز که پس از ورود غیرقانونی به ایران، زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بود، در آخرین مخفیگاهش در شهرستان تنکابن شناسایی و روز پنجشنبه هفته پیش دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
رسول به مشارکت در قتل اعتراف و عنوان کرد: «من ١١ سال در کشور ژاپن در زمینه خریدوفروش مواد مخدر فعالیت داشتم تا اینکه به همراه شرکایم برای گسترش فعالیت خود اقدام به خرید یک خط تلفن گوشی تلفن همراه از مقتول به مبلغ چهار ‌میلیارد تومان کردیم که خریداران مواد مخدر برای خرید مواد با آن تماس می‌گرفتند. پس از گذشت مدت کوتاهی، متوجه کم‌شدن تعداد تماس‌های گوشی (تعداد خریداران مواد مخدر) شدیم. با پیگیری موضوع مشخص شد مقتول با تعدادی از خریداران تماس گرفته و شماره جدیدش را به آنها داده و این خریداران دیگر برای خرید مواد با خط قبلی تماس نمی‌گیرند. در چندین نوبت به مقتول اخطار کردیم که از این کار دست بردارد یا پول خط را پس بدهد اما او زیر بار نمی‌رفت».
رسول درباره روز جنایت نیز به کارآگاهان گفت: «به بهانه خرید مواد از طریق تعدادی از خریداران با مقتول قرار ملاقات گذاشتیم. زمانی ‌که مقتول سر قرار حاضر و با ما روبه‌رو شد، به‌سرعت فرار کرد. ما نیز با دو دستگاه خودرو سواری به تعقیب او پرداختیم. با تصادف عمدی، ماشین میلاد را از جاده اصلی خارج کردیم و میلاد مجبور به توقف در حاشیه خاکی جاده شد. قبل از آنکه میلاد از ماشین پیاده شود، من و شرکایم (سه متهم دیگر پرونده) به خودرو حمله‌ور شدیم که میلاد به سمت ما شمشیر و اسلحه کمری کشید. با شمشیر ضربه‌ای به دست میلاد زدیم که باعث شد سلاح بر زمین بیفتد. در نهایت هرکدام از ما چهار نفر با ضربات متعدد شمشیر و چوب به سمت میلاد حمله‌ور و پس از ارتکاب جنایت، هر چهار نفر از محل متواری شدیم».
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «درحال‌حاضر سه متهم پرونده در اختیار پلیس ژاپن قرار دارند که با توجه به تابعیت ایرانی متهمان، اقدامات قانونی برای تحویل‌گرفتن آنها در حال پیگیری است و چهارمین متهم پرونده نیز با قرار بازداشت قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *