*به نام خالق پیدا و پنهان*

راز و رمز پویای هنر و کشف معانی بدیع و تجلی جلوه های شهودی، معرفت کمیابی است که آسمان هنر به برکت قلب هایی مملو از عشق و احترام و ارزش به این آفرینش خداوندی _هنر_ ، انسان در بند خاک را به معراج حضور می خواند..!

« التزام هنرمند باید انسانی باشد. التزامی فارغ از قید و بند فرقه گرایی و تحزب.
التزامی فارغ از سیاست و تنها در راه تعالی انسان.
فضیلت هنرمند است که در این جهان بیمار به دنبال درمان باشد نه تسکین، به دنبال تفهیم باشد نه تزیین، طبیب غمخوار باشد نه دلقک بیعار..
آرمان هنر اگر جغجغه رنگین به دست کودک گرسنه دادن یا رخنه دیوار خرابه نشینان را به پرده تزیینی پوشاندن یا به جهل و خرافه دامن زدن نباشد، عروج انسان است.
جهان هر کس پیله تنگِ از پیش ساخته یی است، و در پیله هم جز یک پروانه نمی گنجد.
تفاوت قضیه در این است که بعضی ها نوغانوار پیله شان را خود به گرد خود می تنند و برخی دیگر آن را پناه امن خود تلقی می کنند..
اما بعضی دیگر در پیله به خود می آیند و فریادشان حکایت آوازِ تلاش. »

تفاوت عظیمی ست بین هنربند با هنرمند..!
باعث تاسف است وجود رو به تزاید هنربندانی که هنر را وسیله ای برای رسیدن به امیال خویش می کنند امّا..!
خدا را شاکر که هنرمندان و هنردوستانی هستند تا همچون سدّی محکم در قِبَل این هنربندان که به هر بهانه ای دهان به انتقاد و رونمایی از شرف فروشی خود گشوده اند، ایستاده اند و برای دفاع از حریم مقدس هنر از شرافت خود مایه گذاشته و با وجود زخم زبان ها و انتقادهای بی انصافانه، نادرست و بی شرمانه مدعیان دروغین فرهنگ و هنر کوشیده اند.

جناب آقای محمد محمدی _ ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل _ سپاسگزار تلاش و همت بی دریغ و وافر جنابعالی در خصوص برگزاری _دومین جشنواره فرهنگی-هنری تی تی_ هستیم و به رغم تمام کج سلیقگی ها، بدعهدی ها، بی وفایی ها و شاید کارشکنی ها؛ موجبات رضایت و آرامش خاطر هنرمندان بزرگوار و هنردوستان گرامی شهرمان را فراهم نمودید، قدردانتان هستیم و خواهیم بود.

هنر نهایت درد است و بی دردان مرفه شایستگی انتقاد از تجلی هستی بخش خداوندی را ندارند..!
“پیروز و سربلند باشید و استوار و پابرجا”
کوچکترین عضو از خانواده بزرگ هنر آمل
روح الله جوکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *