مدیران امروزی نسبت به نسل های گذشته نیازمند مهارت های بیشتری هستند چرا که رقابت در بازار پیچیده کسب و کار های کنونی، به مراتب دشوار تر از گذشته شده است.

اگر دانشجوی رشته های مدیریتی هستید و یا آنکه تصمیم دارید یک کسب و کار تازه راه اندازی کنید، لازم است تا از ارتباط میان درک اقتصادی و نتیجه آن بر تصمیم گیری های درست کاری آگاه شوید چرا که این ارتباط به طور مستقیم بر توانایی مدیریتی فرد اثر می گذارد.

مدیران کسب و کار های مختلف در هر صنعتی، از دانش اقتصادی خود برای گرفتن تصمیم های موثر که اتفاقات کوتاه مدت را درست مانند وقایع بلند مدت، تحت تاثیر خود قرار می دهند استفاده می کنند. این دانش جنبه های متنوع مهمی را به کسب و کار شما اضافه می کند که نمونه هایی از آن ها در ادامه ذکر خواهند شد.

  1. دانش اقتصادی دیدگاه جامع تری از کسب و کار فراهم می کند

نگاه کردن به کسب و کار از منظر اقتصادی، تصویر کامل تری از ارتباط میان جامعه و بازار های مربوطه به شما می دهد. تمرکز این سیستم بر کسب و کار، به منزله ابزاری برای جهانی کردن برندتان خواهد بود. درک اقتصادی به مدیر برای ایجاد استراتژی های قوی تر کمک می کند.

  1. درک اقتصادی می تواند منجر به تصمیم گیری های بهتر شود

تنها کسب و کار هایی می توانند به سود دهی بیشتر برسند که رهبر آن با در اختیار داشتن دید و دانش اقتصادی کافی، بتواند تصمیم های درست و آینده نگر اتخاذ کند. در واقع هدف گذاری منطقی در صورتی امکان پذیر خواهد بود که دید خوبی از الگو های اقتصادی گذشته کسب و کار در دست داشته باشید و بتوانید با این الگو ها، روند مطمئن تری را در آینده کاری خود طی کنید. همچنین در صورت دارا بودن دانش اقتصادی، با استدلال های محکم تری می توان در مورد آینده کسب و کار و تصمیم های لازم برای آن بحث کرد.

  1. بخش مهمی از رشد اقتصادی جهان در گرو دانش اقتصادی مدیران کسب و کار های مطرح است

همان طور که می دانید، یکی از مهم ترین فاکتور های دخیل در وضعیت اقتصادی کلی دنیا، وضعیت اقتصادی کسب و کار های بزرگ و مطرح است و این وضعیت نیز جز با در اختیار داشتن دانش اقتصادی تغییر نخواهد کرد. بررسی مسیر های اقتصادی که این دسته از کسب و کار ها از آن پیروی می کنند، می تواند کسب و کار نوپای شما را تقویت کند. در حقیقت باید قادر به برقراری تعادل میان اقتصاد کلی و جزئی کسب و کار خود باشید تا بتوانید به یکی از بزرگ ترین ها در زمینه اقتصادی تبدیل شوید.

  1. دانش اقتصادی رزومه حرفه ای شما را معتبر تر می سازد

مدیران امروزی نسبت به نسل های گذشته نیازمند مهارت های بیشتری هستند چرا که رقابت در بازار پیچیده کسب و کار های کنونی، به مراتب دشوار تر از گذشته شده است. در نتیجه شرکت در دوره های مدیریت اقتصادی، می تواند برای رقابتی موثر تر به شما کمک کند. حتی اگر فرصت شرکت در این گونه دوره ها را ندارید، سمینار هایی که با این محوریت برگزار می شوند را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *