هراز نو : سرگذشت آدرین حبیبی کودک 18 ماهه فریدونکناری که دو شب پیش طبق آنچه در رسانه ها منتشر شد با خوردن آب جوش از دنیا رفته است این روزها نقل محافل عمومی شهر شده است.
حبیب حبیبی پدر آدرین اما در مصاحبه با کناری ها پرده از نکاتی بر می دارد که در هیچ رسانه ای منتشر نشده است و حتی علت مرگ این کودک را نیز در هاله ای از ابهام قرار می دهد.
پدر داغدار آدرین آن چنان از شایعات خسته است که ضمن درخواست مصاحبه با کناری ها با همان حال گرم خود می گوید : شاید مجبور شویم برای تنویر افکار عمومی بنری تهیه کنیم و در آن اعلام کنیم آدرین به دلیل سهل انگاری پرسنل بیمارستانهای شهید زارع و بوعلی ساری از میان ما پر کشید.
وی با تشریح ابعاد حادثه می گوید: آدرین اهل غذا خوردن در شیشه شیر نبود و معمولا از لیوان برای آشامیدن استفاده می کرد. شب حادثه وقتی آب جوش را در لیوان ریختیم آدرین به تصور آب نوشیدنی لیوان را سر میکشد و قسمتی از آب جوش بر روی بدنش می ریزد.
پدر آدرین ضمن ابراز رضایت از عملکرد کادر پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار می گوید: وقتی به بیمارستان رسیدیم کادر درمانی با انجام اقدامات اولیه سبب بهبود نسبی حال آدرین شدند و برای معاینات دقیق تر برای ادامه درمان بیمارستان شهید زارع ساری را به ما معرفی کردند.
وی در ادامه می گوید: در بیمارستان شهید زارع ساری متخصص سوختگی آدرین را معاینه می کند و بر اساس نظر پزشکی سوختگی وی عمیق نبود اما چون احتمال خوردن آب جوش توسط آدرین می رفت پزشک متخصص چندین بار دهان و گلوی کودک را مورد معاینه قرار می دهد و طبق نظر وی آدرین دچار سوختگی درونی نظیر سوختگی لثه، لوزه و.. نشده بود.
پدر آدرین ادامه می دهد: در این وضعیت پزشکان برای درمان آدرین سرم تجویز می کنند و مقداری مسکن دگزامتازون در سرم تزریق می کنند تا درد وی فروکش کند که ناگهان حال کودک رو به وخامت می رود.
وی با تایید این فرضیه که احتمالا آدرین به دگزامتازون حساسیت داشته است می گوید: بلافاصله سرم را از آدرین جدا کردیم و برای طی درمان به توصیه کادر پزشکی آدرین را به بیمارستان بوعلی منتقل کردیم.
حبیبی با انتقاد از عملکرد بیمارستان شهید زارع ادامه می دهد: پزشکان دیدند که بعد از نصب سرم حال آدرین رو به وخامت رفت اما برای انتقال وی به بیمارستان بوعلی هیچ گونه امکاناتی نظیر آمبولانس را در اختیار ما قرار ندادند و به زحمت و با سختی فراوان توانستیم آدرین را به بیمارستان بوعلی برسانیم.
پدر آدرین در ادامه با انتقاد از کادر پزشکی بیمارستان بوعلی افزود: برای کادر پزشکی بیمارستان بوعلی تمام قضایا را شرح دادیم و متذکر شدیم که حال آدرین بعد از نصب سرم رو به وخامت گذاشت اما کادر پزشکی بیمارستان با بی اعتنایی به ما مجددا همان اعمالی را انجام دادند که در بیمارستان شهید زارع صورت گرفته بود و با اینکه معترض شده بودیم مجددا با نصب سرم وضعیت آدرین به شدت وخیم و چهره ای وی کبود شد که در همین حال کادر پزشکی آدرین را به اتاق احیا می برند و بعد از یک ساعت و نیم ضمن تایید خبر فوت علت مرگ را خوردن آب جوش و چسبیدن ریه های تنفسی آدرین اعلام می کنند.
پدر آدرین در پایان می گوید: پزشکی قانونی ساری بسیار تاکید کرد که برای اعلام قطعی دلیل فوت آدرین وی را کالبد شکافی کنیم اما دیگر توانایی تحمل کالبد شکافی آدرین را نداشتیم و از این امر صرف نظر کردیم.

هراز نو فایل صوتی  این گفتگو را منتشر می نماید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *