هراز نو : فرماندار شهرستان آمل جناب آقاي احمد منفرد به مناسبت روز صنعت و معدن به ارائه گزارش وضيعت صنايع شهرستان پرداختند. و اعلام داشتند شهرستان آمل داراي 4 شهرك صنعتي مهم بوده كه بيش از 570 واحد صنعتي در آن مستقر است كه البته بيش از 361 واحد با پرسنل بيش از 10 نفر مي باشد كه در حال حاضر از اين تعداد 213 واحد فعال بوده و به صورت سر جمع تعداد 14711 نفر در واحدهاي مذكور مشغول فعاليت مي باشند كه از اين لحاظ رتبه اول استان را دارا بوده و همچنين در سرمايه گذاري نيز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد:67 طرح نيمه تمام بالاي 60 درصد سرمايه گذاري 2698 ميليارد ريال در اين شهرستان داريم كه پس از تكميل زمينه براي اشتغال بيش از 2300 نفر را فراهم خواهد نمود.
وي با بيان اينكه از 313 واحد بزرگ با پرسنل بيش از 50 نفر در مازندران بيش از 53 واحد مربوط به شهرستان آمل بوده تصريح كرد: از اين لحاظ نيز شهرستان آمل رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است .
فرماندار آمل با توجه به حضور معاون محترم وزير در استان و شركت در جلسه استاني كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد ضمن تشكر و قدرداني از زحمات بي شائبه جناب آقاي علي يزداني، معاون وزير صنعت،معدن و تجارت و رييس هيات مديره و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران ادامه داد: از اقدامات زيربنايي كه در توسعه شهرستان بسيار تاثير گذار بوده است مي توان به توسعه شهرك صنعتي امام زاده عبدا.، تكميل مجتمع بنكداران ، پايانه صادراتي برنج، ايجاد گروه نظارت معدن در شهرستان آمل، ايجاد مجتمع شن و ماسه در شهرستان با هدف تمركز فعاليت معدني در يك نقطه كه موجب كاهش هزينه ها و دسترسي آسان تر، مصرف كنندگان به مصالح استاندارد و كمك موثر به كاهش آلودگي رودخانه هراز خواهد شد را نام برد. همچنين شايان ذكر است شهرستان آمل با تعداد 40 واحد معدني قطب اصلي مصالح ساختماني و زير بنايي استان مي باشد.
ضمنا در جهت رفع رونق بخشي توليد تا اين تاريخ 210 واحد صنعتي و كشاورزي جهت اخذ تسهيلات (براي سرمايه در گردش و سرمايه ثابت)در سامانه بهين ياب ثبتنام كردند كه حدود 40 درصد از اين تعداد واحد هاي بخش كشاورزي هستند
وي در خصوص وضيعت صادرات شهرستان نيز خاطر نشان كرد: 68 درصد صادرات استان مازندران مربوط به واحد ها ي توليدي شهرستان آمل مي باشد و از مجموع 424 ميليون دلار صادرات استان مازندران در سال 94 ميزان 66 درصد (بيش از 282 ميليون دلار) سهم شهرستان آمل بوده است كه با رشد 19 درصدي از نظر ارزشي و رشد 15 درصدي از حيث وزني نسبت به سال 93 پرچم دار صادرات استان بوه است. همچنين براي اولين بار در سال 95 محصولات لبني اين شهرستان به كشور روسيه صادر گرديده است و آمادگي هاي لازم جهت آغاز صادرات به پاكستان را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *