هراز نو :حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در آیین غبار روبی بارگاه میربزرگ آمل تاکید کرد : بارگاه میربزرگ باید مانند سایر بقاع و امام زادگان منطقه چون قرار گاه فرهنگی محل مراجعه زائران قرار گیرد .

وی بااشاره به جایگاه والای میر‌قوام الدین مرعشی در عصر خود خاطرنشان کرد : بسیاری از شیعیان منطقه دین خود را مدیون مجاهدت این مرد شریف هستند.

مرتضوی با تقدیر از حضور مردم در این مراسم ابراز داشت : از همه دستگاه خصوصا اوقاف و امور خیریه ، میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برای همکاری در این زمینه تقدیر می کنیم .

امام جمعه آمل با تاکید براینکه این مکان مانند امام زاده عبدالله و امام زاده ابراهیم آمل باید مرکز فعالیت های فرهنگی شود اعلام کرد : بزودی بقعه میربزرگ مفروش و تجهیز خواهد شد .

در ادامه با حضور جمعی از مسوولان ، خدام افتخاری و مردم بارگاه میربزرگ با غبار روبی و با گلاب شست و شو شد .

بارگاه میربزرگ یکی از مهمترین بناهای تاریخی مازندران و ایران است که در عهد سلطنت شاه عباس صفوی در سال ۱۰۲۰ هجری قمری بر روی مدفن میر‌قوام الدین مرعشی معروف به میربزرگ بنیانگذار سلسله مرعشیان مازندران در اواخر قرن هشتم هجری قمری ساخته شده و در مرکز بافت قدیم شهر آمل در سبزه‌میدان و مجاورت مصلای بزرگ قرار دارد.

در ادامه عکس های امیررضا باقری را از این رویداد  مشاهده می نمایید .

IMG_1015 IMG_1046 IMG_1052 IMG_1064 IMG_1066 IMG_1100 IMG_1126 IMG_1141 IMG_1158 IMG_1165 IMG_1171

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *