سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران گفت که این استان طرح های اولویت دارتر از فرودگاه گاودشت در حوزه راه و شهرسازی دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد و به طور قطع ساخت این فرودگاه اولویت نمایندگان مازندران در مجلس نیست .

حسین نیازآذر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران مازندران در ساری افزود : هم اکنون پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی در این استان می تواند راههای مواصلاتی باشد که از چندین سال تاکنون نیمه کاره مانده است.
وی آزاد راه شمالی ، کمربندی بابل و برخی دیگر از پروژه ها را از جمله طرح های اولویت دار حوزه راه و شهرسازی در این خطه شمال کشور دانست.
نیازآذر گفت : اگر وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت فرودگاه برای این استان است، فرودگاه نیمه کاره امیرکلا را تکمیل کند که شرایط لازم را برای ساخت فرودگاه نیز دارد.
نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی افزود : این منطقه در صورت تصمیم ساخت فرودگاه دیگر در این استان، می تواند برای دولت هزینه کمتری نیز به دنبال داشته باشد و از لحاظ گستره جمعیتی نیز جمعیت بیشتری از آن برخوردار شوند.
** گاودشت مرکز تحقیقات کشاورزی
نماینده مردم بابل در مجلس دهم همچنین گفت : اراضی گاودشت که از سوی یکی از نمایندگان برای ساخت فرودگاه پیشنهاد شده ، برای مرکز تحقیقات کشاورزی از جمله برنج و صنعت دام و طیور است.
نیاز آذری افزود : در این منطقه حدود 100 هکتار زمین مناسب و مستعد کشاورزی وجود دارد که از لحاظ جغرافیایی در حوزه استحفاظی شهرستان بابل واقع است .
وی گفت : اگر روزی بنا به ساخت فرودگاه در این منطقه باشد هم به نام فرودگاه شهرستان بابل باید تابلو زده شود.
این نماینده مجلس بار دیگر بر قرارگیری این منطقه برای مرکز تحقیقات کشاورزی و صنعت دام و طیور تاکید کرد و به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داد تا طرح های ریلی، راه های مواصلاتی نیمه کاره استان را تکمیل کند.
مازندران 12 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که هفت تن از آنان نخستین بار صاحب کرسی در خانه ملت شده اند .
گاودشت منطقه ای است که بر اساس تقسیمات کشوری در حوزه جغرافیایی شهرستان بابل واقع است .
پیشتر به دنبال درگیری لفظی نماینده مردم شهرستان آمل با معاون وزیر جهاد کشاورزی ، ادعا شده بود که موضوع درگیری مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با ساخت فرودگاه در منطقه گاودشت بوده است.
یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس اما گفته بود که موضوع درگیری واردات برنج خارجی در آستانه برداشت برنج داخلی بوده است .
مازندران هم اکنون سه فرودگاه در شهرهای ساری، نوشهر و رامسر دارد. بیشترین پروازها از فرودگاه بین المللی ساری انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *