هراز نو:  رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت : دولت تدبیر و امید با سیاست اعتدالگرایانه مبتنی بر عملکرد شفاف و صادقانه توانست افکار عمومی جهانیان بویژه دولت ها را نسبت به ایران اسلامی تغییر دهد.

سید رضا صالحی امیری عصر دوشنبه در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد که در تالار اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن برگزار شد ، افزود : ثبات ، آرامش و امنیت عمومی جامعه در کنار توجه به کرامت و حقوق شهروندی از عملکردهای برجسته دولت یازدهم است .
وی گفت : کاهش دشمنی غرب نسبت به ایران ، دیپلماسی موفق ، ایجاد یک فضای مناسب و سالم برای کسب و کار در جامعه ، آشتی دولت با نخبگان و فرهیختگان و دانشگاهیان و مهم تر از همه تغییر ادبیات دولتمردان از بد اخلاقی به اخلاق گرایی و فضیلت جویی و توجه به حقوق مردم هم از دیگر دستاوردهای شاخص این دولت است .
مشاور عالی رئیس جمهوری اظهار داشت : دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را اداره می کند که درآمد نفتی سالانه کشور از 114 میلیارد دلار در سال 90 به 25 میلیارد دلار در سال 94 رسید .
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید وارث انبوهی از مشکلات دولت قبلی است ، افزود : با وجود کاهش درآمدهای نفتی و شرایط سخت حاکم بر اقتصاد کشور ، دولت یازدهم موفق شد به تعهداتش عمل کند.
صالحی امیری به رشد منفی حدود هفت درصدی اقتصاد کشور هنگام آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت : چرخ اقتصادی کشور با همه مشکلات امروز به حرکت در آمده است و رشد اقتصادی مثبت شده است ولی برای رسیدن به رشد 8 درصدی پیش بینی شده در سند چشم انداز کشور ، نیاز به 150 تا 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم .
وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری تنها در بستری باثبات و امن انجام خواهد شد ، افزود : با انگ زنی ، تهمت و انتقام جویی ، سرمایه وارد کشور نمی شود و مردم بیش از این متضرر خواهند شد.
مشاور عالی رئیس جمهوری با بیان اینکه افول اخلاقی پیامدهای بسیار نگران کننده ای در عرصه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ایجاد می کند ، بیان داشت : ناهنجاری ، انگ زنی ، اتهامات ، ارتشاء و تقلب ها در حوزه سیاسی محصول بد اخلاقی سیاسی و نشات گرفته از افول فرهنگ در جامعه است.
وی افزود : دولت زمینی تدبیر و امید بنا ندارد همچون دولت آسمانی گذشته از مقدسات هزینه کند تا بر مشکلات سرپوش بگذارد .
صالحی امیری گفت : دولت یازدهم تلاش کرده است با رعایت خطوط قرمز نظام ، زنجیر تحریم و تحقیر ملی را که دشمنان ایجاد کرده بودند ، بشکند .
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت : اگر شرایط تورم 42 درصدی ، نقدینگی 500 هزار میلیاردی ، رشد اقتصادی منفی 6 درصدی و مناقشه با دنیا ادامه پیدا می کرد ، اکنون ایران اسلامی در ردیف کشورهای عقب مانده آفریقایی قرار داشت .
وی افزود : دولت تدبیر و امید مسیر غلط توسعه را با عقلانیت و نگاه کارشناسی به مسیر واقعی برگرداند و در این راه تلاش های بسیاری کرد .
صالحی امیری با اشاره به اینکه سیاست خارجی از مسیر سیاست داخلی می گذرد ، خاطر نشان کرد : با خدای واحد ، دین واحد ، رهبری واحد ، جامعه واحد و ارزش های واحد به دور از حاشیه سازی می توانیم عمران و آبادانی کشور را رقم بزنیم.
وی گفت : برخلاف تبلیغات نادرست و دروغینی که علیه دولت تدبیر و امید انجام شد ، در موضوع برجام آن چیزی که اتفاق افتاد کاملا در چارچوب سیاست های نظام بود.
مشاور عالی رئیس جمهوری افزود : برای اولین بار در تاریخ ایران اسلامی شاهد بودیم که مساله برجام سبب ایجاد شکاف میان آمریکا و اسرائیل شد و رژیم صهیونیستی را بسیار عصبانی و خشمگین کرد.
وی یادآور شد : عدم شناخت و آگاهی از واقعیت های موجود منطقه و نظام بین المللی سبب تحلیل های غلط از عملکرد دولت شده است که باید اصلاح شود.
شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در غرب مازندران واقع است /ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *