معاون هماهنگی برنامه و بودجه مازندران گفت: این استان طبق بودجه مصوب سال 95 حدود 164 میلیارد ریال اعتبارمحرومیت زدایی دریافت می کند.

ایرج ولیپورروزیکشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : این اعتباراز محل بودجه 2درصد ناشی از فروش نفت به مناطق محروم دراستان های کشوراز جمله مازندران اختصاص داده شد.
وی اضافه کرد : این اعتبار به 20 بخش و 55 دهستان محروم در13 شهرستان مازندران طبق قانون بودجه سال جاری اختصاص داده می شود.
به گفته وی بیشترین منطقه محروم دراین استان مربوط به شهرستان بابل با 9 دهستان محروم است.
معاون سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مازندران گفت: از لحاظ شهرستانی ، سوادکوه شمالی وسوادکوه دو شهرستان محروم این استان هستند که کل این دو شهرستان از محرومیت رنج می برند.
وی میزان اعتبار 2درصد نفت اختصاصی به این استان را در سال قبل برای اجرای طرح های محرومیت زدایی حدود 160 میلیارد ریال اعلام کرد.
اختصاص 315 میلیاردریال برای طرح توازن منطقه ای
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران میزان اعتباراختصاصی طرح توازن منطقه ای برای استان را درسال جاری 315 میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته وی درسال جاری با احتساب این دو ردیف بودجه ای حدود سه هزار و 10 میلیارد ریال اعتبار عمرانی استانی برای مازندران در قانون بودجه مصوب شد که نسبت به سال قبل اعتبار عمرانی استان 34 درصد از رشد برخوردار شده است.
اعتبار عمرانی استانی مازندران درسال گذشته دو هزار و240 میلیارد ریال بود و درمجموع مازندران با داشتن 4.1 درصد از جمعیت کل کشور امسال 4.3 درصد از بودجه عمرانی استانی کشور را به خود اختصاص داده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *