هرازنیوز: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از بررسی در نوبت صبح و تنفس يك‌ساعته و ادامه بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي وزراي پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارتخانه‌هاي نفت، ورزش و جوانان، كار، تعاون و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت در بعد از ظهر به 4 وزیر پیشنهادی از سوی رییس جمهور رای اعتماد دادند.
نمايندگان مردم در جلسه علني عصر امروز چهارشنبه با 216 رأي موافق،22 مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 246 راي مأخوذه،رستم قاسمي را به عنوان وزير نفت انتخاب کردند.
علي مطهري نماينده تهران در مخالفت با برنامه‌هاي قاسمي و حشمت‌الله فلاحت پيشه و علي لاريجاني نمايندگان اسلام‌آباد غرب و قم در موافقت با برنامه‌هاي وي در صحن علني سخنرانی کردند.
همچنین نمايندگان ملت با 218 رأي موافق،20 رأي مخالف و 7 رأي ممتنع از مجموع 246 راي مأخوذه، مهدي غضنفري وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي وزارتخانه جديدالتأسيس “صنعت، معدن و تجارت ” را به عنوان اولين وزير اين وزارتخانه جديد انتخاب كردند که با این رای گیری غضنفری نخستین وزیر “صنعت، معدن و تجارت ” شد.
در زمان آغاز بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی اعلام شده بود که بر اساس قرعه کشی صورت گرفته “محمد دهقانی” نماینده چناران و طرقبه و “مصطفی کواکبیان” به عنوان مخالف و “علی بروغنی” به عنوان موافق سخن خواهند گفت؛‌ اما به دلیل اینکه هیچ مخالفی سخن نگفت، نماینده‌ای هم به عنوان موافق به بیان نظرات خود نپرداخت و فقط وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه های خود پرداخت.
نمايندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با 204 رأي موافق، 31 رأي مخالف و 10 رأي ممتنع از مجموع 246 راي مأخوذه به عبدالرضا شيخ‌الاسلامي وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي وزارتخانه جديدالتأسيس “كار، تعاون و رفاه اجتماعي ” رأي اعتماد دادند.
در جریان بررسی رای اعتماد به “شیخ الاسلامی”، ” موید حسینی صدر” نماینده خوی و “داریوش قنبری” نماینده ایلام به عنوان مخالف و “رضا رحمانی” نماینده تبریز و ” انوشیروان محسنی بندپی” نماینده نوشهر و چالوس به عنوان موافق وزارت “عبدالرضا شیخ الاسلام” سخن گفتند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني عصر امروز چهارشنبه همچنین با 165 رأي موافق، 61 رأي مخالف و 19 رأي ممتنع از مجموع 246 راي مأخوذه، محمد عباسي وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي وزارت ورزش و جوانان به عنوان اولين وزير اين وزارتخانه برگزيدند.
صمد فدايي نماينده مردم سنقر، حسن كامران نماينده اصفهان، محمد قسيم عثماني نماينده مردم بوكان در مخالفت و بهمن محمدياري نماينده مردم تالش، مؤيد حسيني‌‌صدر نماينده مردم خوي، اسدالله عباسي نماينده مردم رودسر و بهروز جعفري نماينده سميرم ‌در موافقت با برنامه‌هاي محمد عباسي در صحن علني صحبت كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *