عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی گفت:

آگاهي بخشي و ايجاد بصيرت در اولويت برنامه‌هاي فرهنگي دهه فجر قرار گيرد

عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی گفت: در ايام الله دهه مبارك فجر بايد آگاهي بخشي و ايجاد بصيرت در اولويت برنامه‌هاي فرهنگي دهه فجر قرار گيرد.

نماینده شهرستان های نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:پرستوها آن روزها زودتر از سال‌هاي پيش به مهماني دل‌هاي بي‌قرار آمده بودند. گويا ابرهاي زمستاني به انتظار يك اشاره اين سو و آن سو سرك مي‌كشيدند و نوايي آشنا را مي‌جستند سپيده فجر حلقه بر در زده بود وخورشيد حقيقت پيروزي را بر عاشقان بشارت مي‌داد.

مقیمی خاطر نشان کرد:فرهنگ لغات، فجر را “سپيدي صبح” و “سپيده دم” معنا كرده‌اند و منظور از فجر هر روشنايي است كه در دل تاريكي مي‌درخشد. انقلاب اسلامي چون خورشيدي بر شب ظلمت و تيره و تار پيروز شد و مصداقي بر تفسير آيه “والفجر و ليال عشر” بود.

عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:انقلاب اسلامي، هويت ديني، ملي و انقلابي را به ملت ايران بخشيد و اينك در ايام الله دهه مبارك فجر بايد آگاهي بخشي و ايجاد بصيرت در اولويت برنامه‌هاي فرهنگي دهه فجر قرار گيرد.

وی افزود:تبيين موقعيت ايران در قبل از انقلاب، پايه‌هاي ارزشي و اعتقادي كه منجر به شكل گيري انقلاب اسلامي شد، تفاوت‌هاي نظام اسلامي با نظام‌هاي غيرديني و تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي از جمله مقولاتي هستند كه تبيين درست آنها بيش از هر زمان ديگري ضروري به نظر مي رسند.‏

عضو خانه ملت ادامه داد:قبل از انقلاب اسلامي، ايران به عنوان حلقه‌اي از زنجيره دفاعي و گسترده غرب در مقابل نفوذ كمونيسم و ابرقدرت شرق آن زمان (شوروي سابق) محسوب مي‌شد و به تعبير ديگر رژيم منحوس پهلوي، ژاندارم آمريكا در منطقه بود.

وی افزود:ارتشبد حسين فردوست، محرم اسرار رژيم شاه در خاطرات خود مي‌نويسد: در سياست خارجي و به خصوص سياست منطقه‌اي دكترين اجرا شده توسط محمدرضا تبعيت كامل از دستورات آمريكا و انگليس بود “سايروس ونس” وزير خارجه كارتر در زمان شاه نيز در كتاب خود تحت عنوان “انتخاب سخت” با تاثر در مورد اوضاع پس از سقوط رژيم پهلوي مي‌نويسد: رفتن ايران از صف كشورهاي دوست و متحد آمريكا و افتادن اين كشور به دست رژيمي كه دوست ما نيست، ضربه‌اي به منافع سياسي وامنيتي آمريکا در آسياي جنوب غربي و خاورميانه به شمار مي‌رود.

این مقام مسئول بیان داشت:لكه ننگ ژاندارمي آمريكا در خليج فارس كه موجب ذلت و خواري ايران در منطقه و جهان شده بود، با پيروزي انقلاب اسلامي نه تنها از بين رفت بلكه انقلاب و نظام جمهوري اسلامي مايه عزت ملت ايران و ساير ملت‌هاي مسلمان شده كه روز به روز نيز بر اين عزت و افتخار افزوده مي شود و هم اکنون آثار آن را در موج بيداري مردم در کشورهاي اسلامي مي بينيم.‏

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:دستاوردهاي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي، نظامي، سياسي و اقتصادي و اجتماعي را بايد براي نسل جواني كه شرايط قبل از انقلاب را درك نكرده است، تشريح كرد به ويژه در شرايط حساس امروز و بحبوحه جنگ نرم جهاني که جوانان را هدف حملات خود قرار داده و کارآمدي نظام  جمهوري اسلامي را زير سوال برده و مي خواهند آينده را در اذهان جوانان تيره و تار جلوه دهند.

مقیمی اذعان داشت:دستاوردهاي انقلاب در بخش عمراني و خدمات رساني در زمينه هاي تامين آب شرب، گاز و برق رساني، پوشش تحصيلي، گسترش سوادآموزي، توسعه آموزش عالي، رسيدن به قله هاي عظيم علمي و خودکفايي اقتصادي و محروميت زدايي صدها برابر قبل از انقلاب است.

وی تصریح کرد:علاوه بر اين انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي از بعد معنوي ثمرات متعددي از جمله تامين آزادي و شکست ابهت ابر قدرت هاي شرق و غرب را در پي داشته و نمونه کامل حکومت مردم سالاري ديني را در عصر کنوني به نمايش گذاشته است.

نماینده مردم شهرستان های نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت:حتي به اعتراف دست اندرکاران رژيم منحوس پهلوي و کتاب هاي متعددي که در اين زمينه  نوشته شده است، مردم ايران قبل از انقلاب اسلامي هيچ نقشي در تعيين سرنوشت خويش نداشتند.

مقیمی خاطر نشان کرد:به برکت پيروزي انقلاب اسلامي مردم نقش اصلي و تعيين کننده در مهمترين ساختار حکومتي و وضع قوانين و برگزاري انتخابات داشته و دارند.

نماینده مردم شرق استان مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت:خود باوري فرهنگي در حوزه فکر و انديشه، مبارزه با خودباختگي و غرب زدگي، تحول اساسي در نظام تربيتي و آموزشي، ترويج معنويت، ايثار و شهادت، حمايت از اقشار محروم جامعه، تصويب صدها قانون در دفاع از حقوق فردي، خانوادگي و اجتماعي بانوان، تحول اساسي در عرصه هاي فرهنگي و هنري بويژه توليد هنر فاخر از دستاوردهاي ديگر انقلاب است که شرح و بسط آن در اين مقال نمي گنجد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *