هراز نیوز : پس از یک سال فعالیت غیر قانونی این موسسه که به گفته بهمنی موسسه ای بحران زا بوده است به پایان رسیده است و فقط خداوند می داند که در این یک سال چه بلایی بر سر مردمی که به این موسسه اعتماد کرده اند آمده است.

 

به گزارش شبکه نیوز، توقف فعالیت موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان خبر خوبی بود تا در این فضای متشنج اقتصادی حذف یک موسسه اخلال گر در نظام اقتصادی کشور موجب آرامش بیشتر بازار گردد.

موسسه اعتماد ایرانیان یکی از موسسات بدون مجوز بود که فقط تا پایان آذر سال 88 اجازه فعالیت داشت و پس از آن می بایستی به فعالیت بدون مجوز خود پایان می داد اما زور بهمنی تا چند روز پیش به این موسسه نرسیده بود و سران این موسسه که گویا روابط خوبی با برخی جریانات دارند حرف خود را بر کرسی نشانده بودند.

بهمنی بارها گفته بود: مهلت درنظر گرفته شده براي اين موسسات جهت اخذ مجوز از بانك مركزي پابرجاست و تا پايان آذرماه هيچ موسسه پولي، مالي و اعتباري فاقد مجوز در كشور نبايد وجود داشته باشد.13/4/88

 

جملات بالا و جملاتی از این دست را بهمنی مرتبا بر زبان آورده است و شدیدا در پی آن بوده است که با موسساتی که در نظام مالی کشور اخلال ایجاد می کنند و امنیت کشور را با خطر مواجه می کنند مقابله کند.

وی در بسیاری از این اقدامات موفق بوده است و توانسته جلو بسیاری از این صندوق ها را بگیرد اما نکته ای که در مورد موسسه اعتماد ایرانیان به چشم می آید تاخیر بسیار زیاد و همچنین مماشات بیش از حد با این مورد خاص است.

بهمنی در نامه های مختلف صاحبان این موسسه را فاقد صلاحیت دانسته و نسبت به خطرات امنیتی این موسسه اخطار کرده بود اما یک دلیل سبب می شد که وی نتواند فعالیت این موسسه را متوقف کند: اسفندیار رحیم مشائی.

 

مقاومت و همچنین حمایت بیش از حد رئیس دفتر رئیس جمهور موجب شد تا توقف فعالیت این موسسه بیش از یک سال به طول بیانجامد. مشایی در نامه ای به تاریخ 22 خرداد 90 رسما از بهمنی می خواهد که هر گونه تغییر و تحول در موسسه اعتماد ایرانیان با بازرسی ویژه دفتر رئیس جمهور هماهنگ شود.

 

بهمنی اما در جواب نامه ی مشایی، طی نامه ای به تاریخ 4 مرداد90 با شرح اتفاقاتی که ممکن است در پی این تصمیم دفتر ریاست جمهوری پیش آید از مشایی عاجزانه راهکار می طلبد!

امروز و پس از یک سال فعالیت غیر قانونی این موسسه که به گفته بهمنی موسسه ای بحران زا بوده است به پایان رسیده است و فقط خداوند می داند که در این یک سال چه بلایی بر سر مردمی که به این موسسه اعتماد کرده اند آمده است. سوال این است مردمی باید سوء استفاده از سرمایه خود را از چه مرجعی پیگیر باشند؟بانک مرکزی و یا بازرسی ویژه دفتر رئیس جمهور؟

 

نکته ی غیر قابل انکار، شائبه دخالت دفتر رئیس جمهور در برخی عرصه های اقتصادی دولت است به طوری که بانک مرکزی در بدیهی ترین وظایف خود اختیار ندارد و باید از رئیس دفتر رئیس جمهور اجازه بگیرد.

 

شاید یکی از دلایل اوضاع آشفته اقتصادی، برخی دخالت های بیجا و بسته بودن دست تیم اقتصادی دولت در اعمال نظر کارشناسی باشد.

 

 

160 thoughts on “پشت پرده‌ی انحلال موسسه اعتماد ایرانیان”
  1. در خوزستان که قوامین پولی پرداخت نکرده است.واقعا که راست می گویید اقای احمدی.همه از هم بدتر هستند.

  2. پروانه خانم مثل اینکه فقط استانهای بوشهر و خوزستان و فارس سپرده ها رو پرداخت نمیکنن و متاسفانه مثل بقیه موارد باید در این مورد هم در محرومیت بسر ببریم!

  3. سلام به دوستان عزیز.امروز بعد از چهارماه اضطراب و نگرانی پولم رو تا ریال آخر گرفتم(شهرستان گناوه_استان بوشهر)هیچوقت مسببان این گرفتاری رو نمیبخشم.امیدوارم بقیه بخصوص پروانه خانم هم به پولشون برسن.

  4. در شهرستان جهرم هم از امروز پرداخت ميكردن

  5. خدا دربدرتان كند كه ملت را دربدر كرديد خدانابودتون كنه

  6. امروز خوزستان پول پرداخت.مردم دفترچه هارا سرنوبت گذاشته به خاطرشلوغی ز یاد فردانوبتم می شود.خو زستان از اخر اول شد. احسنت به مسئولین استان.

  7. این دنیا که این همه جوان رو بیچاره کردید ولی اون دنیا یاید جواب تک تک این ها رو بدین تو چه میدونی چه به سر ما ها اومد فقط خدا میدونه
    خدا همه اونای رو که موسسه ماهارو منحل کردن به خاطر ندادن رشوه و هزار زهر ماری دیگه لعنت کنه
    اون دنیا هم ما اقای بهمنی و درویش رو میبینیم

  8. اگه راست میگین .اقای پورسلیمی رو از بازداشت در بیارین تا جواب ادمهای بیشعور و زور گو. مثل شما رو بده عوضی های. ترسو به زودی به سزای خیانت تان میرسین.

  9. زاهدطلبان ودرویشی متقلبان ونویسندگان این سناریو هستند.همه این رامی دانند.پورسلیمی راهم همه میشناسند، چندماه است که اورا همانند شیری دربند کرده اندوقاضی جنائی نسبتا محترم بادیدی خیلی بی طرفانه؟ والبته جنائی ،ازآزادی مشروط او نیزممانعت میکند . هم ازآزادی اوهراس دارندوهم برای مجرم نمودن او هیچ مدرکی دردست ندارند.برای محکومیت اوبه هرجاوهرکسی چنگ انداختند . خدا افراد بی لیاقت و بی ارزه ای که به ظاهر خودرا دوست اوجلوه می دادندرا روسیاه کند که این چنین ازترس پشت آن یکه مرد راخالی کردند وبه سوراخی خزیدندو افرادی که باجایگاه ولباس قضاوت ، عامدانه وعاملانه عمل میکنند را به سزای اعمال خودبرساند .

  10. باسلام متاسفانه علی رغم فشارهای دولت برای جمع آوری موسسات قرض الحسنه هنوزموسساتی مثل موسی بن جعفرهمدان هستندکه باچندشعبه درهمدان وبدون مجوزیکه تازی میکنندوباجمع کردن منابع زیاددست بانکهاراازپشت بسته اندوهیچ کسی هم جرات نداردقانون ادغام یاجمع کردن شعبه رادرموردآنهااعمال کندحالامعلوم نیست پشتشان به کجاگرم است البته اگرزمین بخوردوبابحران مواجه شودتمام همدان رابه بحران میکشاند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *