کالاهای مورد نیاز مازنیها در 400 مرکز طرح ضیافت عرضه می شود
استاندار مازندران گفت: کالاهای مورد نیاز مردم در ماه رمضان در 400 مرکز طرح ضیافت عرضه می شود.

سید علی اکبر طاهایی صبح دوشنبه در جلسه کمیته ساماندهی و تنظیم بازار استان با اشاره به توزیع بیش از دو هزار کیلو مرغ با قیمت سه هزار و 50  تومان در این ایام، افزود: ۲۰۰ تن گوشت قرمز و هزار و 700 تن شکر با قیمت مناسب به مردم عرضه خواهد شد.

طاهایی بیان داشت: در طرح ضیافت، شرکت های تعاونی و فروشگاه های بزرگ زنجیره ای مشارکت خوبی داشته و کالاهای خود را با ۵ تا ۱۵ درصد زیرقیمت به مردم عرضه می کنند.

استاندار مازندران، افزایش کشت مکانیزه برنج را یکی از راهکارهای اساسی در کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری این محصول استراتژیک ذکر کرد.

وی حمایت از تولید کنندگان و توجه به حقوق مصرف کنندگان را ازجمله دغدغه های اصلی مسئولان عنوان کرد و  اظهار داشت: در راستای رفع این دغدغه ها و تحقق توسعه هم جانبه برنامه های مطلوبی از سوی دولت مردان اجرا شده و یا در دست اقدام قرار دارد.

طاهایی به ظرفیت مازندران در تولیدات دام و طیور اشاره کرد و افزود: تبدیل کشتارگاه های سنتی به صنعتی و بهداشتی از جمله مهم ترین برنامه مسئولان است.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی دام و طیور در مازندران نیازمند حمایت بیشتر هستند و از جمله راهکارهای اساسی دراین بخش ترویج فرهنگ مصرف کالاها و محصولات بسته بندی در جامعه است.

استاندار مازندران همچنین از تشکیل جلسه ستاد برنج کشور ماه مبارک رمضان با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای مرتبط و استانداران استانهای برنج خیز کشور در استانداری مازندران خبر داد.

طاهایی گفت: در این جلسه راهکارهای اصولی برای کیفیت بخشی به صادرات برنج ایرانی و حمایت بیشتر دولت از کشاورزان این حوزه بررسی می شود.

منبع مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *