قائم مقام هشتمین نمایشگاه کتاب مازندران با بیان اینکه مدیرکل ارشاد مازندران رایزنی‌هایی درباره زمین نمایشگاه فرهنگی در مرکز استان داشته و قول‌هایی در این زمینه داده شده، گفت: هشتمین سال پیاپی است که نمایشگاه در این محل برگزار می‌شود و به علت مسائل ترافیکی در شهر، پیشنهاد شده همین مرکز خریداری شود.

شمال پرس:سید اسماعیل احمدی شب گذشته در حاشیه نمایشگاه کتاب مازندران، بیان داشت: ‌نمایشگاه کتاب امسال نسبت به نمایشگاه سال‌های گذشته بهتر است.

وی با اشاره به فضاسازی جدید نمایشگاه کتاب امسال، تصریح کرد: برای رفاه مردم با همکاری شهرداری ساری، سرویس رفت و آمد به نمایشگاه کتاب مهیا شده است.

احمدی با بیان اینکه امسال تعداد غرفه‌ها افزایش یافته است، ابراز داشت: ‌امسال بخش کودک به صورت ویژه کار شده و جوابگوی نیاز مخاطبان است.

این مسئول با اشاره به اینکه کتاب‌های تخصصی دانشگاهی به نسبت خوب است، اما کافی نیست، ادامه داد: امسال هم نمایشگاه کتاب را رصد می‌کنیم تا در آینده به صورت بهتری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مدیرکل ارشاد هم رایزنی‌هایی درباره زمین نمایشگاه فرهنگی در مرکز استان داشته و قول‌هایی در این زمینه داده شده، بیان داشت: هشتمین سال پیاپی است که نمایشگاه در این محل برگزار می‌شود و به علت مسائل ترافیکی در شهر، پیشنهاد شده همین مرکز خریداری شود.

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: اعتقاد دارم محتوای کتاب‌ها در این نمایشگاه پربارتر است، چرا که افزایش غرفه‌ها منجر به حضور تعداد بیشتری از ناشران شده که این موضوع در محتوای کتاب‌های ارائه شده هم بی‌تاثیر نیست.

احمدی با بیان اینکه در روز نخست نمایشگاه 25 میلیون بن کتاب فروخته شده، گفت: ‌در روز دوم هم حدود 30 میلیون بن کتاب فروخته شده و در روز سوم هم با توجه به بهتر شدن دمای هوا، مطمئناً افزایش فروش بن کتاب را داشته‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه ممکن است در روزهای آخر نمایشگاه با کمبود بن کتاب مواجه شویم، متذکر شد: مکاتباتی با وزارتخانه انجام شده تا بن کتاب بیشتری در اختیار استان قرار دهند.

وی در پایان اذعان داشت: از مردم و مخاطبان نمایشگاه کتاب هم درخواست می‌کنیم بازدید از نمایشگاه را به روزهای آخر واگذار نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *