استاد دانشگاه صنعتی شریف که در آمریکا دستگیر شده است ، روز پنج شنبه به دادگاه رفت . وی هم اکنون در زندانی در نزدیکی شهر سان فرانسیسکو به سر می برد . هنوز مشخص نیست که مقامات وزارت خارجه برای حمایت از این استاد ایرانی چه اقداماتی را انجام داده اند .
سرویس بین الملل –  استاد دانشگاه صنعتی شریف که در آمریکا دستگیر شده است ، روز پنجشنبه به دادگاه رفت .

به گزارش «تابناک » ، مجتبی عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف حدود 40 روز پیش در آمریکا به اتهام خرید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی دستگیر شده است . وی در این مدت در یکی از زندان های نزدیک به شهر «سان فرانسیسکو» نگهداری شده است .

روز پنجشنبه این استاد ایرانی در دادگاه حضور یافت و به جز وکیل و افراد خانواده اش کسی در این دادگاه حضور نداشت . دوستان این استاد ایرانی به خبرنگاران گفته اند که وی در 7 دسامبر در لس آنجلس دستگیر شده است .

سخنگوی دانشگاه صنعتی شریف هم تایید کرده است که مجتبی عطاردی به خاطر خرید تجهیزات از آمریکا بازداشت شده است . وی همچنین اضافه کرده است که عطاردی فقط یک استاد دانشگاه است که در به تحقیقات غیر نظامی مشغول است ، لوازمی که وی قصد خریداری آن را داشته آنقدر ساده و معمولی بوده است که هر کس می تواند به راحتی به خریداری آن اقدام کند .

این استاد ایرانی تا کنون مقالات زیاد بین المللی درباره ریزتراشه ها نوشته است که هیچکدام از آنان به مسائل نظامی ارتباطی نداشته است .  مقامات دادگاه درباره وضعیت آقای عطاردی صحبتی نکرده اند ، اما برادر وی به آسوشیتدپرس گفته که ما نگران سلامتی وی هستیم .

دستگیری دانشمندان ایرانی که به آمریکا برای شرکت در کنفرانس های علمی مسافرت می کنند در سال های اخیر و بدون هیچ توجیهی به یک روال تبدیل شده است . در سال 2006 نیز حدود دانشمند و مهندس ایرانی که برای شرکت در همایشی به آمریکا مسافرت کرده بودند ، ابتدا دستیگر و سپس از این کشور اخراج شدند .

علاوه بر این در سالیان اخیر ترور دانشمندان ایرانی توسط سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی بالا گرفته است . به گونه ای که در آخرین مورد مصطفی احمدی روشن با انفجار یک بمب بر بدنه خودروی خود به شهادت رسید. در روز های گذشته موساد به مقامات آمریکایی اطلاع داده است که آنان در ترور نقش داشته اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *