رشد و تکوین آدمی در 7 سال اول کودکان/ دستور دین به حمایت از وقف و موقوفات و شخصیت های حقیقی و حقوقی واقفین / هدف از وحدت حوزه و دانشگاه دفاع از آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی/ نهادینه شدن فرهنگ پژوهش و تحقیقات برای جامعه / ادبیات تند و نامأنوس در مورد شورای نگهبان و خبرگان رهبری مخالف با قانون اساسی و آرمان امام راحل و شهداست / این شخصیت علمی (آیت الله مفتح) از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه/سناریوی غمانگیز و فاجعه مصیب بار نیجیریه و سکوت مرگبار بین المللی/ جنایات در دنیا علیه مسلمانان، ریشه در تفکر منحط وهابیگری، داعش و تکفیری/ علامه زکزاکی عالم عامل شیعی و شاگرد مکتب امام و رهبری/ رشد فرهنگ شیعه با نگاه انقلاب اسلامی در انقلاب شیعی نیجیریه/ تبدیل شدن تفکر «خمینیون» نیجریه به چالشی جدید برای صهیونیسم و وهابیت/ حضور ترکیه در عراق در خیال خام خود در صدد سهم خواهی به دنبال تجزیه این کشور/ مسئولین محترم کشوری بیشتر به فکر محرومین جامعه و صدمه دیده های باد و طوفان باشند
بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
درا ین لحظات سراسر نور و نورانیت ، در این اجتماع بزرگ ، روز جمعه ، روز شور و شعور ، روز هم دلی و هم زبانی ، روزی که همه ی جان ها و دل ها معطوف به یار و جان جانان، امام زمان (عج) است . در محضر شما اعزه ی مکرم بدواً خودم را و بعد همه ی شما اعزه ی مکرم را به تقوای الهی توصیه می کنم . آثار و برکات عزت آفرین تقوا در زندگی انسان های مؤمن ملمکوی مبی باشد . انسان متقی هم عزت دار دنیای خودش را رقم می زند و هم عزت آخرت خودش را . هم سیره ی علمکی تقوا موجب عزت است . هم سیره ی عملی تقوا . آثار وضعی تقوا و انسان های مؤمن متقی خداترس بر اجتماع بار خواهد شد . موجب نورانیت می شود . جامعه ای که در آن جامعه خدا باشد آن جامعه نورانیت است . جامعه ای که در آن گناه و فحشا نباشد آن جامعه با عزت است . و اگر خدایی ناکرده اجتماعی ، خانه و خانواده ای ، شهری ، شهرستانی ، کشوری تمکین به گناه کند و در محضر گناه بشد خدایی ناکرده آن نار است و نه نور . نور صرفاً در مسیر خدا بودن و با خدا بودن محقق خواهد شد . کسانی که در محضر خدا هستند نمی میرند و زنده هستند که به موقع مسائلی را که به مناسبت عرض خواهم کرد مسائلی را گزارش خواهم داد . اما محضر شریف شما زیباسیرتان و زیبا صورتان ، بندگان خوب و مؤمن الهی که عنایت الهی بر شماست . این آبادانی ها را مطابق با طینت و نیت پاک شما عنایت می کند و این جمعه و جماعات را در اختیار اسلام و مسلمین قرار داده است مسائلی را عرض کرده ایم . از انتخاب خانه و خانواده برای ازدواج از سبک زندگی دینی و تمثیلی که قرآن مبین کریم بیان فرموده است شروع کردیم . از زندگی انبیا و اولیای الهی چه در جنبه ی ایمان و چه در جنبه ی کنار نور بودن و استفاده نکردن بحث کردیم . تا رسیدیم به تشکیل خانه و خانواده . خانه و خانواده را ، این سقف مسقف در محضر خدا بودن را تشریح کردیم تا رسیدیم به تربیت کودکان . عرض کردیم که این پدر و مادر هستند که باید با یادگاری که از طریق وراثت ایجاد می کنند با تربیت خوب فرزند دلبندشان در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) هم خود زنده خواهند بود و هم تفکر و مسیرشان . عرض کردیم که از ابتدایی ترین لحظه ی انتخاب است . برای تولد فرزند اسلام ابتدا انتخاب را اعلام می کند . از دامن یک مادر پرهیزگار و مؤمنه ، از دامن زن مرد به معراج می رسد . از طینت و مسیر زندگی ایمان خاص مادر هست که این همه عالمان ربانی تقدیم نظام گردیده . این همه انبیا و اوصیای الهی تقدیم نظام گردیده . لذا گفتیم عزیزی را برای فرزند دلبندمان انتخاب کنیم که آن آیتم هایی که دین مبین فرموده که از شاخص ترین آن ایمان و ربوبیت است . بندگی محضر ذات ربوبیت است . آسیه است پیش فرعون طاغوت زمان است ولی دست از ولایت نبی وقت خودش برنمی دارد « و فرعون ذی الاوتاد» چهار میخ می کند ولی خدا را فراموش نمی کند . این انتخاب باید انجام شود . از این مرحله گذشتیم . از مرحله ی سنت حسنه ی ازدواج گذشتیم . به دوران جنینی که فرزند در حال پرورش هست در رحم پاک و پاک ترین سرزمین الهی و ارتزاقی که این پدر برای این فرزند خودش در این دوران رقم می زند گذشتیم . اما رسیدیم به بعد از تولد . گفتیم که دین دستور به نامگذاری نام مناسب داد . حتی پیغمبر (ص) هم کسانی که اسم های شاخص ضد دینی داشت را عوض کرد . گفت نامی که شما گفتید عبدالعزی و عبد الفلان به درد نمی خورد . شما عبدالله هستید . مسیر خداست و مسیر بت پرستی گذشته و گفتیم عقیقه و مسائل دیگر و حتی مهمانی و مسائلی که صورت می گیرد بر اساس دین باشد نه بر اساس مبانی و مسائل دیگر . ما بر اساس سیره ی عملی هم . اما عرض کردیم که کودک سنش به سه دسته تقسیم می شود . امروز به اقتضای وقت هفت سال اولیه زندگی کودک را محضر شریف شما سروران عزیز عرض می کنم .
در روايات منقول از پيامبر صلىاللهعليهوآله و پيشوايان دينى، تقسيمبندىهايى از مراحل رشد، و ويژگىهاى هر مرحله به چشم مىخورد. رسول رحمت صلى الله عليه و آله در اين زمينه فرموده است: «الولدُ سيدٌ سبع سنين، و خادمٌ سبع سنين، و وزيرٌ سبع سنين…»؛ فرزند هفت سال آقاست، هفت سال خدمتگزار و مطيع، و هفت سال وزير و مشاور.
سروران عزیز و ارزشمند پیرو این روایت شریف سه دسته تقسیم بندی هفت ساله برای فرزند وجود دارد . هر چند که اگر فرزند نود سال هم باشد پدر و مادرش در قید حیات باشند ایشان همان فرزندش است . اما این سه مرحله ای که وظیفه ی ما در مسیر تربیت شان هست . تفکری که ما باید از آن ارتزاق کنیم . می فرماید هفت سال اول فرزند در زندگی آقاست . حالا آقا به معنای پسر بودن نیست . به این معنی است که باید سروری کند . حالا عرض خواهم کرد از این که آزاد بگذاریم تا هر کاری انجام دهد هم درست نیست که آن را هم دین توضیح داده است . هفت سال دوم خدمت گذار و مطیع است . هر چه باید پدرو مادر می گوید ایشان در مسیر تمکین قرار بگیرد . و هفت سال سوم وزیر است . وزیر که می دانید می آید مشاوره می دهد و کمک می کند به حاکم و به آن شخص شخیص و مدیر ارزشمند که پدر و مادر است . در مرحله ی مشاوره قرار می گیرد . در واقع به گونه ای در مسیر تصمیمی گیری آن مسیر زندگی . پيامبر صلى الله عليه و آله با توجه به اهميت هفت سال نخست زندگى، در رشد و تكوين آدمى اين دوره را دوره «سيادت و سرورى» دانسته است یعنی هفت سال اول مرحله ی رشد تکوینی بشریت است . ان ریشه که تا ثریا می خواهد برود آن می خواهد منعقد شود . آن مسیر ایمان است . آن مسیر سعادت و عزت است . لذا این دوره را دوره ی سیادت و سروری نامیدند. لذا فرزند در این سن آقاست . برای خودش یک سری مسائل را انجام می دهد و ما باید تمکین کنیم نسبت به یک سری از مباحث .
واژه «سيد» به معناى سرور، بزرگ، مهتر و آقاست. كاربرد اين واژه درباره دوره كودكى اول، حكايت از آن دارد كه كودك در اين دوره، بايد به اندازه كافى مورد توجه و احترام خانواده و ديگران قرار گيرد و در حكم آقا و سرورى باشد كه مورد تكريم است و اهانت و تحقيرى متوجه او نيست. در اين دوره نه تنها نبايد با او آمرانه و تحكمآميز برخورد كرد، بلكه او خود امر مىكند. در تأييد اين سخن، كلام ديگرى از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل شده است كه حضرت مىفرمايد: فرزندان ما جگر گوشههاى ما هستند؛ خردسالانشان فرمانروايان مايند.
کاربرد این واژه درباره ی کودکی که اول حکایت از این دارد که کودک در این دوره باید به اندازه ی کافی مورد توجه و احترام والدین قرار بگیرد چون در حکم آقا و سروری است . باید مورد تکریم قرار بگیرد . اهانت و تحقیری متوجه او نباشد . یعنی اگر خدایی ناکرده از بدو تولد فرزندمان با فحش و ناسزای مان روبه رو شود چه چیزی می خواهد شکل بگیرد .
در این دوره نه تنها ما نباید به او آمرانه حرف بزنیم . ما فکر می کنیم که از همان اول باید به کودک بگوییم این کار را انجام بده و او هم باید انجام دهد . نه دین دستور می دهد که ما باید به گونه ای با او ارتباط داشته باشیم که در شکل گیری شخصیت او تأثیر داشته باشد . که تحقیر آمیز و تحکیم آمیز نباشد . من بارها و بارها عرض کردم بوعلی سینا تازه به دنیا آمده بود . طلای مادرش گم شد . گفت آن روز که آسمان راه راه داشت کلاغی آمد و آن را برد . یا آن جریان خانمی که عمل کرده بودند و در هفته ی گذشته در مورد عمل جراحی اون پیر زن و آهنگ بجا مانده از دوران کودکی به زبان آلمانی ای که اصلا به این زبان آشنائی نداشت که عرض کردیم .
همچنين در برخى از روايات، به يكى ديگر از ويژگىهاى اين دوره، يعنى بازى كردن، اشاره شده است. از رسول خدا صلى الله عليه و آله و همچنين امام صادق عليهالسلام نقل شده است كه فرزند خود را هفت سال آزاد بگذار تا بازى كند و در هفت سال دوم به تربيت و ادب كردن او اقدام كن.
اين روايت به روشنى، با ويژگىهاى مراحل رشد، كه در روانشناسى بدان اشاره شده است، تطبيق دارد. روانشناسان آزادى و بازى را از ويژگىهاى مهم اين دوره معرفى مىكنند و معتقدند در اين دوره هرقدر به كودك در فعاليتها و تلاشهاى كنجكاوانه آزادى بيشترى داده شود، به قوه ابتكار و خلّاقيت او افزوده مىشود.
مفهوم آزادى در اين دوره آن است كه نبايد كودك را زير فشار قرار دهند و كارى را به او محوّل كنند كه در وسع و توان او نباشد. نيز نبايد مقهور و مورد خشم و غضب والدين و اطرافيان قرار گيرد. البته اين سخن به اين معنا نيست كه كودك كاملاً رها باشد و به هر كارى دست بزند و غيرمستقيم تحت كنترل نباشد.
رسول خدا صلى الله عليه و آله در كلام ديگرى به تأييد اين اصل پرداخته و فرموده است: خدا رحمت كند كسى را كه فرزندش را بر انجام كار نيك يارى دهد. سؤال شد كه والدين چگونه اين كار را انجام دهند؟ حضرت فرمود: آنچه را در حد توانايىاش انجام مى دهد، بپذيرند (بيش از توانمندى وى از او انتظار نداشته باشند) و از آنچه براى كودك دشوار است، صرفنظر كنند.
خطبه دوم :
اوصیکم عبادلله و نفسی بتقوی الله .
در این لحظات عرفانی ، در این اجتماع پرشور و شعور ، محضر شما اعزه ی مکرم ، نور چشمانم در ابتدا خودم و بعد همه ی شما را به تقوای الهی توصیه می کنم . حقیقتاً در محضر خدا بودن چه زیباست . هیچ نقاشی نمی تواند این لحظه ی زبیا را به تصویر بکشد . این نورانیت در مسیر خدا بودن ، با خدا بودن و خدایی شدن و ذوب در خدا شدن را . آنهایی که با خدا هستند برای همیشه زنده هستند و خدایی ناکرده آن که از خدا دور شده از خود و از آن مسیر و ان تفکری که باید از ایشان به یادگار بماند دور شده . اولین لطمه ای که گناه در جامعه ایجاد می شود به خود شخص است . شخص گنهکار اولین ظلم را به خودش می کند چون مردم از او به بدی یاد می کنند ولی اگر در محضر خدا باشد در جهت این که جامعه را رشد می دهد در ان مسیر هم قرار می گیرد .
اولین موضوع بحمدلله مدیر جهادی ، دوست و برادر عزیز و بزرگوار و مؤمن مان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای علیخانی ریاست محترم اوقاف و امور خیریه ی شهرستان آمل عزیز که بحمدلله گزارشات بسیار مبسوط و خوشحال کننده ای را برای شما عزیزان و حقیر فقیر به عنوان زبان سخن گوی مردم و گوش شنوای مردم و نوکر و خادم مردم داشته و دارد . و ارائه ی گزارش مبسوط و زیبای ایشان . شفاف سازی در مسائل مدیریتی یکی از مباحث تکامل و رشد است اگر مردم بانند که مدیریت موجود در چه مسیری وجود دارد . الحمدلله آن چه که ایشان عنوان فرموده اند مسرت بخش می باشد ما فرهنگ وقف را در سیره ی عملی و علمی هم انبیای الهی دیده ایم و هم در سیره ی عملی شان . هم علمی که احادیث را عنوان فرمودند و هم خودشان به این عنوان عمل کردند . در مسیر توضیخات این صدیق ارزشمندمان که فرمودند به یادگار می ماند . عزیزانی که مدینه مشرف شدند می دانند که در کنار مسجد شجره چاه هایی است به نام اَبیار علی . اَبیار جمع بئر است . بئر هم به معنای چاه است . چاهی که امیرالمؤمنین (ع) به دست خودش کند .و وقف مردم کرد . 1400 سال است که علی (ع) رفت ولی اَبیار علی ماند . تفکر خداجویانه ی ایشان ماند . در سیره ی عملی شان که ما به عنوان تشیع هستیم . به عنوان پیرور مسیر و مکتب و مشرب آنها هستیم و در مدرسه ی فکری شان هستیم آن می تواند ما را در این مسیر کمک کند . عوامل موفقیت اوقاف در امروز آن افکار و تینتی است که فرموده اند که با عشق برای اهل بیت انجام می دهند و زنده ماندن نام اهل بیت انجام می دهند . عزیزان در اداره ی اوقاف برخلاف بعضی از مدیریت ها که در برخی ادارات هم حق الناس است و نسبت به مردم باید جواب بدهند و هم نسبت به خدا ولی اوقاف هم مردم و خدا را باید جواب بدهند و هم اهل بیت (ع) . آن شخصی که در مسیر اهل بیت (ع) وقف می کند به نیت اهل بیت (ع) است . اما این جا هم خود وقف باید مورد حمایت قرار بگیرد و هم اجرای نیت واقف . هم باید فرهنگ وقف ترویج شود و هم این که مدیر محترم اوقاف در راستای اجرای نیت واقف که بحمدلله آن چه را که بنده تا به امروز عملاً دیده ام و دو سه روز گذشته دیداری که داشتم نسبت به این سامانه ی الکترونیکی که ایجاد کردند و آدرسی که از طریق عزیزان به واقفین داده می شود می توانند سند وقف خود را مشاهده کنند . یعنی کسی نمی تواند خدای ناکرده تعرضی را داشته باشد . گر چند که تلاش این عزیزان در این زمینه است که قدمی را بردارند تا به فضل خداوند متعال هم پیش مردم خرسند باشند ، هم پیش خداوند متعال و هم محضر اهل بیت عصمت و طهارت . اما یکی از مسائلی که باید عزیزان اداره ی اوقاف ، مسئولین متعدد زیرا که یک مدیر به تنهایی خودش نمی تواند عامل موفقیت باشد . بلکه کسانی که در کنار مدیر هستن ، مسئولین و مشاورین محترم باید شخصیت حقیقی و حقوقی واقف را تکریم گذاشت . باید ترویج و فرهنگ سازی شود . اگر آن روز گفته اند که وقف برای امام حسین (ع) امروز باید برای مریضی های صعب العلاج وقف شود . فرهنگ سازی موقوفات در مسیر درد روز جامعه باید ایجاد شود . ما در امر زادواج و اشتغال و بیماری مان . طوری شود که شخصی جایی را وقف کند و بگوید اینجای زندگی من را بگیرید و صد نفر را بیارید و مشغول به کار شوند . بحمدلله دارند تمکین می کنند و دارد مدیریت انجام می شود . این هست سیری علمی و عملی اهل بیت عصمت و طهارت . اگر خدایی ناکرده در این راستا کاری انجام نشود برخی مسائلی محقق خواهد شد که منجر به گناه خواهد شد .
چون هفته ی پژوهش هست مسائلی را در این عنوان هم عرض کنیم . هفته ی پژوهش را به عزیزان مان تبریک عرض می کنیم . ما تعریف جامعی از تحقیقات و پژوهش را برای جامعه داشته باشیم . ما رسالت منادیان تحقیق و پژوهش فرهنگ سازی این مسئله . فرهنگ تحقیقات و پژوهش در زندگی بشریت باید نهادینه شود . با مرتاجعه به کتاب مان الآن چند درصد است ؟ خیلی کم است . فرق علوم انسانی با غیر انسانی باید تبیین شود . ما تعالی و پیشرفتی که در علوم انسانی داریم معنویت و با خدابودنمان هست . و مشربی که ارتزاق می شود از مسیر زندگی اهل بیت مان هست . تفکیک علم سیاست و اخلاق از دین منجر به سکولاریزه شدن علوم انسانی می شود . آنها می خواهند که ما فکر مادیات را داشته باشیم و به دنبال معنویت نرویم . چون واقعاً یکی از عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران هم که ما چند روز گذشته در جریان نیجریه علامه زکزاکی را داشتیم که در راه تفکر امام راحل هم خود در مسیر جان فشانی از تفکر تشیع هم عده ی زیادی که به شربت شیرین شهادت نائل شده اند عده ای هم می خواهند خدایی ناکرده معنویت را از مسیر علم مان دور کنند . علم از مسیر الهی و معنویت موجب سعادت انسان است . دانشگاه ها با بهره گیری از متد و مدل فرهنگی دینی و تفکیک مسائل غربی با مسائل دینی موجب پیشرفت شده اند . گرچند که مقام عظمای ولایت ، امام المسلمین پیشرفت را کم می داند .
یکی دیگر از موضوعات که بمناسبت ایام باید عرض گردد 27 آذرماه سالروز شهادت آیتالله دکتر مفتح می باشد این شخصیت علمی از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه می باشد و مسأله وحدت حوزه و دانشگاه یک ارزش بسیار والایی است که امام راحل و امروز رهبر معظم انقلاب بیشترین تأکیدها را بر آن داشتهاند.
همه عزیزان بدانند مقصود از وحدت جمع شدن زیر یک سقف و برگزاری جلسه پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه نمی باشد البته دور هم نشستن خوب است اما وحدت مدنظر نظام وحدت در انگیزهها و رفتار است، همان وحدتی که در سال 56 و 57 اتفاق افتاد و حوزه و دانشگاه سرنگونی رژیم شاهنشاهی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستار شدند.
هدف از وحدت حوزه و دانشگاه دفاع از نظام مقدس اسلامی است، هدف دشمن را پس از پیروزی انقلاب شکستن این طرح مقدس عنوان می باشد و سالهای اول انقلاب دانشگاه به خانههای تیمی برخی از گروههای مسلح تبدیل شده بود و تنها چیزی که در آن مطرح نبود علم و دانش بود و از اینرو دانشگاهها تعطیل شد.
اما مسئله ی بعدی ای که باید به آن اشاره داشته باشم مباحثی که در راستای دیپلماسی در کشور امام زمانی در حال پیگیری است . هر موفقیتی که دراین نظام انجام می پذیرد را مدیون خون شهدا هستیم . در مسیر امام راحل و در مسیر منویات امام المسلمین هست . قطعاً کسی که خودش را در مسیر بهره گیری از تفکر امام قرار بدهد بعضی ها متأسفانه ادبیاتشان نسبت به ولی امر مسلمین، دینی و اسلامی نیست . افرادی که در جامعه قرار گرفتند و در بطن دین و نظام نیستند انتظار داریم ولی انتظار چندانی نیست . انتظارمان از خواص جامعه این هست که ادبیاتشان نسبت به ولی امر مسلمین ادبیات سالمی باشد و خط قرمزمان ولایت و رهبری است دل سوزان نظام و شهدا ، تفکر شهدا ، آرمان های نظام و رهبری . کسانی که در کنار امام و رهبری بوده اند امروز خدایی ناکرده ادبیاتی را بر زبان ساری و جاری می کنند که موجب دل نگرانی مردم جامعه می شود . لذا به همه ی عزیزان و به همه ی مسئولین توصیه می کنم که متوجه باشید مردم درد جامعه را تحمل می کنند . مشکلات جامعه را تحمل می کنند . آماری هم که داده می شود از سوی دولت محترم تدبیر و امید ما در زندگی فردی مان ندیده ایم . هر چند که باعث افتخار است برای ما وحدت و انسجامی که ما در این دو بخش داریم می بینیم با محوریت مسئولین مکرم بنده مباحثی که عرض می کنم فرا مرزی است و در حد کشور و نظام است . لذا باید دقت کنیم . امروز قبوضی که در امر آب و برق و گاز می آید واقعاً کمر شکن است . مسائل اقتصادی و دو سه روز گذشته در مورد قیمت احتمالی بنزین هم که متأسفانه رحمت و رأفتی وجود ندارد مردم این ها را تحمل می کنند . ما داریم می شنویم که مسائل ان پی تی و مسائل دیگری که بین المللی و در حال پیگیری است . این جریان برجام فرجام نشود برای ایران . جریان غیر عالمانه ی دین نباشد . این باعث نباشد که بین آرمان های مان فاصله ایجاد شود . همه خوشحال می شوند . ولی وقتی خدایی ناکرده تفکر ادبیات تندی در مقابل ارزش های مخلص شنیده شود این قلب مان را درد می آورد . نسبت به رهبریت نظام مان سخنان تند شنیدن برای ما ناراحت کننده است . برگزاری کنسرت ها و اردوهای تداخلی دانشگاه ها این درد جامعه است که این جریان وصیت و نصیحت شهدا نیست
در چند روز گذشته سناریوی غمانگیز و فاجعه مصیبت باری رخ داد که منجر به زخمی شدن رهبر جنبش شیعیان نیجیریه علامه زکزاکی و شیعیان گردیده است . علامه زکزاکی این عالم عامل شیعی و شاگرد مکتب امام و رهبری زحمات زیادی را برای مکتب امامت و ولایت کشیده اند و قطعا با مرور این جریان متوجه خواهیم شد که چه دستان پنهانی پشت این جنایات بزرگ قرار گرفته است.
خوب سروران عزیز نیجریه در هفته جاری برای شیعیان این کشور ملتهب شده است. ارتش نیجریه که خود باید ضامن امنیت مردم باشد به بهانه واهی چند صد نفر را قتل عام کرد این چه جنایتی است که صورت میگیرد و کسی نیست که عاملان آن را محکوم کند این ارتش اجیر شده استکبار جهانی با کارگردانی وهابیت و سعودی های ملعون به جای مبارزه با گروهک تروریستی «بوکوحرام» به سراغ شیعیان و رهبرشان، شیخابراهیم زکزاکی رفته است. ارتش نیجریه مدعی شده است، طرفداران شیخ زکزاکی سد راه کاروانی از خودروها شدهاند که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در آن حضور داشته است. آیا واقعا این حرف قابل تحلیل در عرصه بین المللی و دیپلماسی هست .
چند صد نفر از و مردان به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند، با کامیون این اجساد را جا به جا کرده و آن ها را در گورهای دست جمعی دفن کردند و طبق برخی اخبار نیز برخی از اجساد را سوزاندند، جلوی چشم مدعیان حقوق بشر این اتفافات رخ می دهد اما آن ها سکوت می کنند. از وضعیت خود شیخ زکزاکی خبر موثقی در دست نیست. زکزاکی از علاقهمندان امام و انقلاب اسلامی و مروّجان شیعه در آفریقاست که در طول این سالها توانسته است، جمعیتی زیاد از شیعه را تشکیل داده اند و میلیون ها نفر را در این مکتب قرار داده اند
رشد فرهنگ شیعه با نگاه انقلاب اسلامی و امام(ره) در جهان امروز به دغدغه مشترک مثلث شومی از دشمنان، یعنی غربیها، صهیونیستها و ارتجاع عربی، بهویژه وهابیت تبدیل شده است و آنها را با چالش جدی مواجه و دچار نوعی نگرانی مفرط یا وحشت کرده است. این روند به همت رهبران دلسوز جنبشهای شیعی در سراسر جهان از شیخنمر عربستان تا شیخعلی سلمان در بحرین، طالع باقرزاده در جمهوری آذربایجان و تا محاصره و حمله وحشیانه ارتش نیجریه به حسینیه شیخ زاکزاکی افزون بر اینکه اوج مظلومیت شیعه در دنیای مدعی آزادی بیان را نشان میدهد، بیانکننده سردرگمی دشمنان در مقابله با قدرت استدلال شیعه و رویکرد آزادانه مردم در اقصی نقاط عالم به آیین ناب اسلامی است؛ اما هر قدر که آنها در پروژه ایرانهراسی و ضدشیعی گام برداشتهاند، بر تعداد شیعیان افزوده شده است؛ همانگونه که این روزها «خمینیون» نیجریه به چالشی جدید برای صهیونیسم و وهابیت تبدیل شدهاند. بهراستی، امروز که نظام سلطه با ایادی منطقهایاش به موازات ترویج اسلام سنی آمریکایی و شیعه لندنی از طریق حمایت میدانی در سوریه و عراق تا تریبون دادن در شبکههای رسانهای غربی و عربی زدن سرشاخههای شیعه در دنیا را در دستور کار خود قرار داده است، ما چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ وظیفه دولت و ملت ما در برابر بغض دشمنان نسبت به دوستان و برادران ما چگونه باید باشد؟ دنیا در قبال چنین جنایاتی سکوت مرگبار اختیار کرده است آنان ایران را طرفدار شیعه میدانند و هر جا شیعه زندگی کند سرکوب میکنند این ادبیات، مخصوص دنیای استکبار و کسانی است که به دروغ شعار حقوق بشر سر میدهند.
جنایاتی که در دنیا علیه مسلمانان صورت میگیرد ریشه در تفکر منحط وهابیگری، داعش و تکفیری دارد در تمامی این جنایات رد پای وهابیت، عربستان، آمریکا و اسرائیل غاصب به چشم میخورد.
از رئیس جمهور و وزارت خارجه برای پیگیری این مسأله تشکر می کنیم اما آن را کافی نمی دانیم با یک تماس تلفنی با رئیس جمهور نیجیریه این کار قابل حل نیست؛ باید بیش از این پرچم مظلومیت شیعیان نیجریه و رهبر آن ها شیخ زکزاکی در تمام مجامع بین المللی برافراشته باشد تا دشمنان به خود جرأت ندهند این چنین گستاخانه به حریم مکتبی تشیع بتازند و نیز ما هنوز منتظر جریان عربستان و منا هستیم . چرا می گویید ما باید با عربستان مذاکره کنیم. ما نیازی به مذاکره با عربستان نداریم چرا می گویید باید با آمریکا مذاکره داشته باشیم ما نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم . ما حقوق شیعیان و مسلمین را باید دنبال کنیم.
موضوع دیگری که باید به سمع شما برسانم موضوع تعرض ترکیه در مرز عراق می باشد که موجب دلنگرانی مردم و مسئولین محترم عراق گردیده است . سروران عزیز در شرایطی که عملیات نیروهای عراقی در «الرمادی» روندی رو به جلو داشته و انتظار میرود که ارتش و حشد الشعبی با پاکسازی این منطقه و همچنین آزادسازی فلوجه، موصل را از چنگال تروریستها آزاد کنند، ورود غیرقانونی نیروهای ترکیه به شمال عراق، اوضاع این کشور را متشنج کرده است. مسئلهای که نقض تمامیت ارضی و هویت سرزمینی عراق بوده و از این رو، با مخالفت قاطع مراجع، مردم و دولتمردان عراق مواجه شده است. درباره دلایل و ملاحظات این اقدام ترکیه توجه به چند نکته ضروری است:
۱ـ تجاوز ترکیه به خاک عراق به منظور توقف پیشرویهای ارتش و نیروهای مردم عراق صورت گرفته است و از این جهت، ادعای ترکها که میگویند به منظور مبارزه با داعش وارد خاک عراق شدهاند، ادعایی کذب است. در واقع، این اقدام ترکیه بیشتر به وحدت و یکپارچگی عراق که خود عامل مهمی برای مبارزه با تروریسم است، ضربه میزند و کمک به دولت عراق برای مبارزه با تروریسم محسوب نمیشود.
۲ـ با وقوف به دشمنی سعودیها با دولت کنونی عراق، عطش استقلالطلبی دولت اقلیم کردستان عراق و همچنین طرح «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا برای تجزیه عراق، به نظر میرسد که تجاوز ترکیه به خاک عراق اقدامی است که در هماهنگی با محور سهجانبه کردی به رهبری بارزانی، سعودی و آمریکایی- صهیونیستی صورت گرفته است. در واقع، تجاوز ترکیه به خاک عراق میتواند زمینه تجزیه عراق و استقلال کردستان عراق باشد. سفر اخیر بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به کشورهای عرب حاشیه منطقه، که اسامه نجیفی آن را با عملیات آزادسازی موصل مرتبط دانست و همان زمان مدعی شد که طی ۲۰ روز آینده رویدادهای جدیدی در راه است، در همین راستا ارزیابی میشود.
۳ـ با توجه به موفقیت نیروهای مردمی عراق در پاکسازی این کشور از وجود تروریستها، ترکیه با این اقدام میخواهد در آینده تحولات عراق بینصیب نباشد.
اما گزارشی را که جناب آقای مهندس قاسمی شهردار محترم عنوان فرموده اند و درخواست چندین ساله مردم مان در این راستا. البته این فقط خواسته مردم فهیم شهر دابودشت نیست و مسیری است که مردم عزیزمان بهره مند می شوند و انتظاری است که این مدیریت جهادی ار این مدیران عزیز و بزگوار بیشتر از این است گرچند که خدایی دارند زحمت می کشند . ما چه در بخش دشت سر و چه در بخش دابودشت الحمدلله این وحدت و هم دلی است . جریان خاک برداری و زیرسازی و جا به جایی تیرهایی که با تعامل ریاست محترم اداره ی برق جناب آقای مهندس محسنیان که الحمدلله همیشه از باب تعامل با مسئولین مردم تعامل ایجاد می کنند . که از مسئول محترم اداره ی برق هم صمیمانه تشکر می کنم . احداث کانال و جدول که انجام گرقته . احداث دو پل با اعتبار بال بر یک میلیارد و چهار صد میلیون تومن عنوان فرمودند . جریان آسفلت هم در خیابان دریا عرضی که باید انجام می گرفته از 6 متر به 34 متر و هفته ی بعد هم به فضل خداوند متعال آسفالت سازی آن انجام خواهد گرفت . بنده از حضرت عالی جناب آقای شهردار ، از شورای محترم شهر و از ادراه راه تقدیر و تشکر می کنم . ولی با توجه به پتانسیل موجود انتظار ما فراتر از این حرف ها است .
آخرین عرض بنده خواسته من برای شما در رابطه به باد و طوفان است . جناب آقای بخشدار و مسئولین مرتبط واقعاً از این که زحمت کشیدید و سر عملیات ها سر زدید به کسانی که در این جریان صدمه دیدند . ولی عزیزانم ،مسئولین محترم کشوری ما انتظارمان این بود که وزیران مرتبط بیایند شخصا پیگیر این مسائل بشوند . چرا مازندران را مورد تفقد خودتان قرار نمی دید اون هم وضعیت کشاورزی و برنج مان این همه صدمه هایی که عزیزان مان می بینند و این عزیزانی که خانه شان و سقف خانه شان را از دست دادند منتظر الطاف شما هستند ولی به لطف خداوند متعال هم فرماندار ارزشی مان هم بخشداران محترم چند بخش شهرستان آمل خصوصاً دابو و دشت سر خوب درخشیدند و توصیه می کنم که هم از ریاست محترم و معزز مسکن و هم از عزیزان دیگر عنایت کنید و زود تر عزیزان را به خواسته هایشان برسانید تا بتوانند در این ایام زمستان لحظات سختی را سر نکنند .