سید محمد حسینی در همایش گرامیداشت حماسه اسلامی 6 بهمن آمل و شهدای ترور استان مازندران با اشاره به اینکه بعد از 30 سال از آن واقعه بزرگ هنوز یاد آن حماسه را زنده نگه میداریم  گفت  6 بهمن یک یوم الله است که آثار وبرکات آن برای کل کشور است و این حماسه در تاریخ پر افتخار ما ثبت گردیده است.

حسینی گفت:متاسفانه در طول 30 سال پس از این حماسه بزرگ برای حفظ و نگه داری آن هنرمندان و اهالی سینما کوتاهی کردند و حتی یک فیلم سینمایی با موضوعیت این حماسه ساخته نشده است

وی افزود امروز هم ما باید در مقابل تهدیدات دشمنان استوار باشیم و به خاطر این حماسه های بزرگ میباشد که انقلاب ما سربلند و سرافراز گردیده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم، انقلاب را متعلق به خود میدانند در خصوص اینکه فتنه آزمون است و همه باید امتحان پس دهند گفت خوشبختانه مردم ما در همه زمان ها از این امتحان با موفقیت بیرون آمده اند و حماسه با شکوه 9 دی را آفریدند و فتنه ها به صورت های مختلف دائم تکرار میشود و این مردم هستند که باید در عمل ثابت کنند که ایمان و اعتقادی راسخ دارند و این یک سنت الهی است و کسی نمیتواند از این سنت الهی رها باشد.

حسینی با اشاره به واقعه 6بهمن آمل افزود کسانی که به آمل حمله کردند اینها برای خودشان حساب و کتابهایی را داشتند و موقعیت استراتژیک آمل هم برایشان مدنظر بود اما آنها نمیدانستند که آمل مرکز حکومت علویان و  هم مهد علم و فرهنگ بوده است وهم جایگاه رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله است و دشمن در محاسباتش اینها را ندیده بود که موجب شد نتواند کاری را از پیش ببرد که این حماسه نمایش تعهد و انقلابی بودن مردم این منطقه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد جنگ روانی توسط دشمنان افزود دولت و نظام در مقابل تهدیدات دشمنان کوتاه نمی آیند و خلایی که در چند روز اخیر در اقتصاد بوجود آمده است بزودی برطرف میشود ولی متاسفانه در داخل کشور عده ای درصدد هستند با راه اندازی جنگ روانی شرایط را بر مردم سخت و دشوار کنند که به حول قوه الهی این مردم مشکلات را با صبر و استقامت پشت سر خواهند گذاشت و در برابر تهدیدات دشمنان خواهند ایستاد.

حسینی با اشاره به اینکه حماسه مردم آمل  آنقدر با شکوه و عظیم بود که امام راحل(ره) در وصیت نامه سیاسی-الهی خویش از مردم این شهر به نیکی یاد نمودند گفت متاسفانه در طول 30 سال پس از این حماسه بزرگ برای حفظ و نگه داری آن هنرمندان و اهالی سینما کوتاهی کردند و حتی یک فیلم سینمایی با موضوعیت این حماسه ساخته نشده است و این انتظار وجود دارد تا با تشکیل بنیاد 6بهمن آمل در حفظ و نگه داری این حماسه بزرگ همت ویژه ای صورت گیرد.

یدالله اکبرزاده فرماندار آمل نیز در این مراسم افزود 30 سال قبل در چنین لحظاتی نوکران استکبار جهانی از سراسر کشور جمع شدند و در اوایل شب 6بهمن سال60 به شهر قهرمان پرور آمل حمله کردند ولی زهی خیال باطل که مردم اجازه ندادند آنها به مدت چند ساعت در داخل شهر بیشتر دوام بیاورند که در این حماسه باشکوه 40 تن از بهترین فرزندان شهرمان به شهادت رسیدند.

حاشیه ها

1. در این مراسم پیام آیت الله جوادی آملی به مناسبت سالروز حماسه 6بهمن پخش گردید.

2. از میهمانان ویژه این مراسم استاندار مازندران، معاون مالی و اداری وزیر علوم، قائم بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مدیرکل امور حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، دادستان عمومی و انقلاب مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و روسای ادارات ارشاد استان،مدیران کل دستگاههای اجرایی مازندران، مسئولین شهری و خانواده 635 شهید ترور مازندران حضور داشتند.

3.در این مراسم از 4 کتاب ویژه حماسه 6بهمن آمل رونمایی گردید.

4.حضور چشمگیر مردم ولایی و شهیدپرور آمل موجب شد که مصلی بزرگ قدس آمل ظرفیت آن تکمیل گردید.

5. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از حضور در مراسم از دانشکده علوم قرآنی آمل بازدید بعمل آوردند و در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

6.حضور عکاسان و خبرنگاران استانی و شهرستانی نیز جهت پوشش مراسم بسیار چشمگیر بود.

گزارش تصویری/ گرامیداشت 6 بهمن در آمل
ساری – خبرگزاری مهر:سی امین سالگرد حماسه 6 بهمن آمل شب چهارشنبه با حضور مردم آمل ، استاندار مازندران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه رونمایی از 4 کتاب شمشادهای رشید ، ترنم عشق ، چولان و بوی تربت گرامی داشته شد.

عکس/ مجید نیکجو

منبع :کمال نیوز

One thought on “وزیر ارشاد در مراسم سالروز ششم بهمن آمل :هنرمندان و اهالی سینما برای این حماسه بزرگ کوتاهی کردند”
  1. امیدوارم به طور واقعی ادامه دهنده راه شهدایمان باشیم نه به صورت ریا کارانه وعامه بسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *