مشاوری عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۲۱۴ هزار و ۷۳۳ نفر در آزمون نیمه‌متمرکز ۹۱ خبر داد.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام بیش از ۲۱۴‌هزار و ۷۳۳ نفر در آزمون دکترای نیمه متمرکز سال 91

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز سال 91 تاکنون ۱۴۲ هزار و ۷۳۳ نفر تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام را تکمیل کرده‌اند.

وی افزود: متقاضیانی که تا کنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند فرصت دارند تا حداکثر روز چهارشنبه 5 بهمن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از اینکه دفترچه راهنما را دریافت و مطالعه کردند، اطلاعات لازم را فراهم کنند و ضمن تکمیل فرم پیشنویس و صحت آن با مدارک خود، تا ساعت 24 روز چهارشنبه 5 بهمن در سایت ثبت نام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: اطلاعات تقاضانامه تکمیل شده کلیه داوطلبان از روز دوشنبه 10 بهمن تا روز چهارشنبه 12 بهمن برای مشاهده و کنترل بر روز سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: داوطلبانی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند در تاریخ ذکر شده به سایت سازمان سنجش مراجعه وضمن مشاهده و کنترل تقاضانامه تکمیل شده خود، آن را تأیید کنند.

وی در ادامه گفت: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنما از روز 21 تا 24 فروردین‌ماه سال 91 بر اساس اطلاعیه‌هایی که سازمان سنجش منتشر می‌کند، بر روی سایت قرار می‌گیرد.

توکلی اظهار داشت: اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه دریافت پرینت کارت اینترنتی و برگه راهنما روزهای 14 و 21 فروردین سال 91 در نشریه پیک سنجش منتشر می‌شود و این کارت‌ها از روز 14فروردین سال 91 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: کنکور دکترای نیمه‌متمرکز سال 91 صبح و بعد از ظهر روز جمعه 25 فروردین سال 91 برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون، معرفی اولیه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت براساس 80درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد محاسبه می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون دکترا به صورت کارنامه تنظیم و از طریق سایت سازمان سنجش در روز 3 خردادماه سال 91 به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، بر اساس برنامه زمانی که پیش‌بینی شده از تاریخ 3 تا 7 خردادماه سال 91 فرصت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش انتخاب رشته کنند.

وی در ادامه گفت: فهرست اسامی معرفی‌شدگان با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی، پایان خردادماه سال 91 اعلام می‌شود و معرفی‌شدگان بر اساس ظرفیت‌های موجود برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور معرفی می‌شوند.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: فهرست اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون دکترای سال 91 روز 20 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *