مجری تدوین شناسنامه ملی آی‌تی ایران گفت: شناسنامه ملی آی‌تی ایران تحت عنوان کتاب سال آی‌تی برای نخستین بار در کشور تدوین می‌شود.

خبرگزاری فارس: شناسنامه ملی آی‌تی ایران تدوین می‌شود

رضا حاج‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این اقدام با هدف تجمیع اطلاعات در رابطه با فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور صورت می‌پذیرد.
وی به لازمه تدوین این کتب مهم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در این حوزه همانند سایر حوزه‌ها کتاب‌های زیادی تولید شده در اصل فاقد اطلاعات لازم برای کاربران است.
مجری تدوین این شناسنامه تصریح کرد: همچنین سازماندهی در چاپ و تدوین این گونه کتاب به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پیش رو در این زمینه تبدیل شده است.
حاج‌محمدی افزود: ادامه این روند و انجام تبلیغات بدون سازمان‌دهی در حوزه آی‌تی و فناوری اطلاعات در حال حضار آسیب‌هایی را به پیکره این صنعت می‌زند که باید جلوی این قبیل امور به سرعت گرفته شود.
وی اعلام کرد: در همین راستا اتحادیه خدمات رایانه تهران با همکاری سایر اتحادیه‌های سراسر کشور اقدام به تدوین و انتشار شناسنامه ملی آی‌تی ایران تحت عنوان کتاب سال آی‌تی کرده، در همین راستا برای انجام این کار 9 رسته در اتحادیه جامع تهران دسته‌بندی شده و آماده تدوین است.
مجری تدوین شناسنامه ملی آی‌تی ایران عنوان داشت: با توجه به احساس نیاز در ارتباط با مسائل آی‌تی و فناوری اطلاعات در کشور تمام صاحبان مشاغل و حرفه‌های مرتبط با این صنعت می‌توانند در این سامانه به صورت کاملا رایگان نام‌نویسی کنند.
حاج‌محمدی یادآور شد: با این کار یک مدیریت مشارکتی برای تمام اعضای خانواده بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور به وجود می‌آید.
وی گفت: تجمیع اطلاعات در این حوزه برای مردم و متقاضیان از دیگر مزایای استفاده از این شناسنامه ملی است.
حاج‌محمدی جلوگیری از حذف واسطه‌ها را از دیگر ویژگی‌های این سامانه دانست و بیان داشت: همچنین با این سامانه از ورود افراد متخلف در صنعت آی‌تی نیز جلوگیری می‌شود.
وی افزود: با وجود چاپ کتاب در این زمینه، سامانه جامعی الکترونیکی نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که توانایی بروز شدن نیز دارد.
مجری تدوین شناسنامه ملی آی‌تی ایران از برگزاری نخستین همایش جایگاه برندینگ و تجاری‌سازی صنعت آی‌ تی در تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: تمام شرکت‌های شاغل در زمینه R & D می‌توانند در این سمینار دو روزه شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *