براساس پارامترهایی که در اختیار داشتیم زلزله نیشابور را در تاریخ ۲۷ دسامبر به مسئولین اطلاع داده بودیم.

 

محمد رضا رشید مخترع و سرگروه تیم پیش بینی کننده زلزله در گفتگو با قدس آنلاین با بیان این مطلب افزود: براساس پارامترهایی که در حال حاضر در اختیار داریم ما می توانیم زلزله را مدت زمان های زودتر از وقوع پیش بینی و اعلام نمایم البته پارامترهای این مساله در حدود ۲۸ مورد می باشد که متاسفانه ما تنها به دلیل مشکلات مالی تنها از دو پارامتر می توانیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام وقوع زلزله دوستان در امداد و نجات خراسان و هلال احمر به حالت آماده باش در آمدند که این مساله بسیار مهمی در زمان وقوع زلزله است دیگر همکار بنده نیزهفته گذشته احتمال زلزله را به ستاد مدیریت بحران کشور و استان خراسان رضوی اعلام کرده بود.

سرگروه تیم پیش بینی کننده زلزله درا دامه تصریح کرد: زلزله شهرستان خرو را ما پیش از این پیش بینی کرده بودیم واعلام اماده باش برای مواجه با پس لرزه ها را خواسته بودیم چرا که پس لرزه ها بین ۳ تا ۴ ریشتر به دلیل شکاف های ایجاده شده خطرناکتر و مخرب تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: در ماههای اخیر گروه ما احتمال وقوع زلزله در شیراز،فیروزکوه،ارومیه و هرمزگان را پیش بینی کرده بودیم که تمامی انها رخ دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس مطالعه ما انشاا..زلزله دیگر قرار نیست در ماههای بعد در خراسان اتفاق بیفتاد.

سرگروه تیم پیش بینی کننده زلزله در پایان گفت: من از مسؤولان می خواهم که حمایت های بیشتری از مطالعات علمی انجام بدهند. و از کارشناسان و اساتید خواستار همکاری با مجموعه خودمان را دارم.

بازنشر : مجله اینترنتی ببینین . کام
منبع : سه نسل

12 thoughts on “محمد رضا رشیدمخترع ایرانی زلزله نیشابور را پیش بینی کرده بود”
  1. سلام
    من نیشابوری هستم.
    خیلی ترسناک بود کاش زودتر به مردم خبر می دادین که برن بیرونه شهر
    تو روحیه همه تاثیر گذاشته با اینکه الان 3 روزه گذشته هنوز پس لرزه ها احساس می شه لطفا اگه قراره بازم زلزله بیاد شما خودتون اطلاع رسانی کنید.
    با تشکر

  2. قابل توسط اون افراد مسئول و اساتید دانشگاهی که به زور اصرار دارند به مردم اجبارا بقبولونند که زلزله قابل پیش بینی نیست !
    البته می دونیم که هست . ولی هزینه بر است !
    اما اگر هزینه آن را بر جان و مال مردم مقدم بدانیم و دست از لجبازی برداریم !

  3. سلام من هم نیشابوری هستم. باید به این نکته توجه کنیم که در کشور ما که مسئولینش و دولتمردانش این همه دم از حقوق بشر و توجه به انسانها میزنن، ارزش پول به مراتب بیشتر از جان انسانهاست. من بعید میدونم بیان واسه جون مردم هزینه کنن… !

  4. هیچ انسانی نمی دونه چه به ما گذشت در لحظه زلزله.غیر از ما نیشابوری ها و دانشجویان.البته شایان ذکر است که مقداری از سقف آمفی تاتر دانشکده انسانی نیز فرو ریخته.
    وحشتناک بووووووود

  5. سلام و خسته نباشید به همگی.
    من هم نیشابوری هستم و لحضه زلزله در حال کتاب خوندن بودم و مثل همه دوستان حسابی ترسیدم دروغ چرا…
    ولی الان حالم از اقایون رجال سیاسی که تا این حد به فکر مردم هستن گرفته شد. اخه برادران چرا وقتی اساتید مبتکر و مطلع بهتون هشدار و اطلاع میدن به مردم انتقال نمیدید! . . .
    اگه یک ریشتر شدید تر بود و 20.30 هزار کشته میموند رو دستتون چیکار میخواستید بکنید؟.

  6. دوستان این قدر ساده نباشید این آقا اگر می توانست 24 ساعت قبل زلزله را پیشبینی کند از تمام کشور های پیشرفته مثل ژاپن ، آمریکا و . . . او را سر دست میبردند و از نظر مالی دچار مشکل نبود. زلزله تا کنون قابل پیش بینی نبوده و فقط قابل حدس زدن است که یک منطقه لرزه خیز است یا خیر و آن هم از روی گسل های فعال و تاریخچه ی زلزله های رخ داده در آن منطقه . بنابراین پیش بینی زلزله آن هم 24 ساعت قبل ! یک دروغ محض است .

  7. به حرف این آقا کاری ندارم ولی هنوز آرامش بر نگشته الانم که بیشتر شده چون فردا پنجشنبه ی همه میگن یکی دیگه تو راهه ,کلا شایعه بیشتر مردم رو میترسونه!

  8. نه تنها زلزله بلکه تمام بلا های طبیعی را رامی توان پیش بینی کرد.فقط باید سرمایه آن اختصاص داد ویک مدیر دلسوز هم داشت.

  9. با درود فراوان
    در جواب آقا رضاي عزيز بايد بگم كه اين آقاي رشيد رو من از نزديك ميشناسم
    اين بزرگ مرد اتفاقا پيشنهادهاي بسيار خوبي از كشورهاي اروپايي داشته و بهش پيشنهاد دادن كه ثبت اختراعش رو تو اون كشورها ثبت كنه ولي به دليل عرق ملي كه دارن اين اختراعو تو ايران ثبت كردن كه متاسفانه مسئولين از ايشون حمايت نميكنن و اين باعث شرمساريه . اميدوارم اين عينك بد بيني و از رو چشات برداري و كمي مطالعتو تو اين زمينه بيشتر كني داداشه من

  10. بعضی مواقع بایستی زر را برسانی به زرگر که قدرش را بیشتر میداند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *