هراز نیوز :دادستان سابق آمریکا با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر خواستار پایان یافتن تبلیغات روانی و عملیات تروریستی آمریکا علیه دانشمندان کشورمان شد.

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی پان افریکن نیوز رمزی کلارک، دادستان سابق آمریکا و بنیانگذار کانون اقدام بین المللی در بیانیه ای با عنوان « نهضت وحشت را علیه ایران و دانشمندانش متوقف کنید» تاکید کرد:

یکی دیگر از دانشمندان ایران به نام مصطفی احمدی روشن بر اثر بمب گذاری خودرو در ایران ترور شده است. این پنجمین دانشمند ایرانی است که از سوی تروریست های فعال در ایران در دو سال گذشته هدف سوء قصد قرار می گیرد. چهار مورد از این حملات نیز به نتیجه مد نظر خود رسیدند. این، افزایش مرگبار فعالیت های مخفی جنایت باری است که با هدایت امریکا، اسرائیل، تروریست ها و جاسوس هایشان داخل ایران علیه دولت و مردم ایران صورت می گیرد.

کلارک در ادامه تاکید کرد با وجود آنکه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا هر گونه نقش داشتن این کشور را (در ماجرای ترور دانشمندان هسته ای ایران) رد کرده است، اما این حقیقت مهم را نمی توان انکار کرد که دولت آمریکا و اسرائیل علنا ایران را دشمن خوانده و اعلام کرده اند از همه ابزارهای لازم، حتی حمله نظامی، برای تغییر حکومت ایران استفاده خواهند کرد و در این راه نیز تلاش ایران برای تولید انرژی هسته ای را بهانه و دستاویز قرار داده اند.

ترور دانشمندان هسته ای ایران با هدف ایجاد وحشت در میان مردم این کشور، برانگیختن مخالفت مردم ایران با حکومتشان و به انحصار در آوردن پژوهش و تولید انرژی هسته ای است. هدف، متوقف کردن تلاش ایران برای استقلال صنعتی و تکنولوژیکی است که استقلال ایران و آزادی مردم این کشور به آن وابسته است.

کسانی که گذشته را از یاد می برند، به تکرار آن گرفتار می شوند. آیا به خاطر داریم که شاه که برای بیست و پنج سال از جانب آمریکا بر ایران حکومت می کرد، برنامه هسته ای گسترده ای داشت؟ آیا به خاطر داریم که میلیاردها دلار جنگ افزاری که شاه با سرمایه مردم ایران از امریکا خرید، به تامین بودجه برای پژوهش، توسعه و تولید اسلحه در امریکا اختصاص یافت تا اکنون به تهدیدی برای ایران تبدیل شود؟

در دهه های بعد از گریختن شاه، تحریم، خرابکاری و تهدید به مرحله تصمیم های خطرناکی مانند اعزام ناو هسته ای هواپیمابر، ناوشکن ها و زیردریایی های امریکایی به خلیج فارس و اعمال تحریم های شدیدتر علیه تجارت و حتی نفت ایران رسیده است. همه این تهدیدها، تهدید علیه صلح و نقض قوانین بین المللی به شمار می روند.

یک جامعه عادل نمی تواند علاقه ای به متوقف کردن پیشرفت صلح امیز دیگر ملت ها و کشورها داشته باشد.

بیایید به جنگ برای نفت، تسلط حکومت های بیگانه و بهره برداری شرکت های خارجی از ایران یا هر کشور دیگری نه بگوییم. ما از کلیه کسانی که مخالف جنگی دیگر با ویرانی ها و مرگ و میر عظیم هستند می خواهیم که در این ساعت به شدت خطیر و مهلک صدای خود را در مخالفت با آن بلند کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *