فرماندار آمل گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مراسم سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل سخنرانی می‌کند.
به گزارش هراز نیوز به نقل از  فارس: “یدالله اکبرزاده” با بیان اینکه 70 عنوان برنامه به صورت متمرکز در هفته گرامیداشت ششم بهمن سال 60آمل اجرایی می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این برنامه‌های گرامیداشت این حماسه در سطح محلات و پایگا‌ه‌های مقاومت بسیج شهری و روستایی نیز برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت 6 بهمن در آمل سخنرانی می‌کند، افزود: پیش از این جنتی دبیر شورای نگهبان و مصلحی وزیر اطلاعات در سال‌های گذشته سخنرانان اصلی این مراسم بودند.
اکبرزاده با تاکید بر اینکه 9 پروژه عمرانی نیز به این مناسبت در آمل به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: ساختمان بخشداری لاریجان و ساختمان آتش‌نشانی و شهرداری شهر گزنک از مهم‌ترین این پروژه‌ها هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه چهار عنوان کتاب نیز به مناسبت حماسه ششم بهمن امسال در آمل رونمایی می‌شود، گفت: این کتاب‌ها درباره حماسه ششم بهمن تدوین شده است.
به گفته اکبرزاده، به مناسبت این ایام سایت تحلیلی ششم بهمن، پروژه‌های آبرسانی و ساماندهی گلزار شهدا به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار آمل با اعلام اینکه در ششم بهمن، نمایندگی خانه مطبوعات استان مازندران در این شهرستان نیز راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: این مرکز سومین نمایندگی خانه مطبوعات در استان مازندران خواهد بود.
وی از برگزاری یادواره شهدای شش بهمن در مصلای این شهرستان در آمل خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم به مانند هر سال با حضور اقشار مختلف مردم آمل برگزار می‌شود.
در واقعه ششم بهمن سال 60 آمل، گروهک‌هایی از منافقین و کمونیست‌ها که از ماه‌ها پیش در جنگل‌های اطراف آمل مخفی شده بودند به شهر آمل حمله کردند.
در این روز مردم آمل با خلق حماسه‌ای اسلامی به دفاع از شهر پرداخته و دوشادوش نیروهای نظامی، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
کمونیست‌ها در این روز سعی داشتند با تسخیر شهر آمل، انقلاب سوم را در جنگل‌های آمل شکل داده و از این شهر به عنوان پایگاهی برای براندازی نظام اسلامی استفاده کنند که با هوشیاری مردم این حیله نقش بر آب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *