به گزارش مرکز خبر حوزه در پی ابراز تمایل آیتالله جوادی آملی مبنی بر دیدار با استاد فرشچیان و پیشنهاد ترسیم تابلوی منطق الطیر عطار، محمود فرشچیان امروز با آیتالله جوادی آملی دیدار کرد.
استاد محمود فرشچیان در این دیدار ضمن تشکر از بذل توجه آیتالله جوادی آملی اظهار کرد: تابلوی من با عنوان «ستایش پروردگار» به نوعی همان فرمایش شماست که نمونهای از آن خدمتتان ارسال میشود.
وی در مورد طرح ضریح در حال ساخت امام حسین(ع) عنوان کرد: با اطمینان خاطر میگویم یکی از بهترین و بزرگترین پدیدههای هنر دینی ایرانی ضریح در حال ساخت است و این جز عنایات سیدالشهدا(ع) نبوده است.
این استاد برجسته نقاشی کشور ادامه داد: جنابعالی نه تنها دانشمند دینی بلکه هنرشناس و تحلیلگر مسائل هنری هستید و من این علم و آگاهی را تحسین میکنم.
وی افزود: از حدود 90 سال پیش با بودجه هنگفتی میخواهند ملتها را از هویت خود تهی کنند تا بتوانند بر آنها سیطره یابند.
فرشچیان ادامه داد: دانشگاههای هنری ما از فرمایشات بزرگانی مانند شما و هنرهای اصیل ایرانی در حال تهی شدن است و من هرچه سعی کردهام آنقدر جو قوی است که از من کاری بر نمیآید.
وی تصریح کرد: در دنیا تنها دو کشور در برابر این جو ایستادهاند که یکی چین و دیگری ژاپن است که اصالت هنر خود را حفظ کردند اما در مملکت ما این اتفاق نیفتاده و این در حالی است که در جمهوری اسلامی باید به هنر اصیل بیشتر توجه شود.
استاد محمود فرشچیان در این دیدار ضمن تشکر از بذل توجه آیتالله جوادی آملی اظهار کرد: تابلوی من با عنوان «ستایش پروردگار» به نوعی همان فرمایش شماست که نمونهای از آن خدمتتان ارسال میشود.
وی در مورد طرح ضریح در حال ساخت امام حسین(ع) عنوان کرد: با اطمینان خاطر میگویم یکی از بهترین و بزرگترین پدیدههای هنر دینی ایرانی ضریح در حال ساخت است و این جز عنایات سیدالشهدا(ع) نبوده است.
این استاد برجسته نقاشی کشور ادامه داد: جنابعالی نه تنها دانشمند دینی بلکه هنرشناس و تحلیلگر مسائل هنری هستید و من این علم و آگاهی را تحسین میکنم.
وی افزود: از حدود 90 سال پیش با بودجه هنگفتی میخواهند ملتها را از هویت خود تهی کنند تا بتوانند بر آنها سیطره یابند.
فرشچیان ادامه داد: دانشگاههای هنری ما از فرمایشات بزرگانی مانند شما و هنرهای اصیل ایرانی در حال تهی شدن است و من هرچه سعی کردهام آنقدر جو قوی است که از من کاری بر نمیآید.
وی تصریح کرد: در دنیا تنها دو کشور در برابر این جو ایستادهاند که یکی چین و دیگری ژاپن است که اصالت هنر خود را حفظ کردند اما در مملکت ما این اتفاق نیفتاده و این در حالی است که در جمهوری اسلامی باید به هنر اصیل بیشتر توجه شود.