مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح نشاط معنوی در 24 امامزاده شاخص مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله  سهرابی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح نشاط معنوی در 24 امامزاده شاخص مازندران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای تبدیل اماکن متبرکه به اماکن فرهنگی افزود: کلاس های طرح نشاط معنوی نیز در راستای تحقق بخشیدن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در امامزاده ها اجرایی می شود و نقش سازنده‌ای در به‌ کارگیری فرامین و دستورالعمل‌های قرآن خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امامزاده ها و اماکن متبرکه را بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان دانست و افزود: در فصل تابستان از فضای اماکن متبرکه در جهت ترویج  باروهای دینی نسل جوان جامعه استفاده خواهد شد.

وی اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی را، ایفای نقش فعال در جهت قطب فرهنگی بقاع متبرکه – بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان، تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان با استفاده از فضای معنوی امامزادگان، ترویج اندیشه های ناب حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و تبلیغ و ترویج فعالیت های فرهنگی و آموزشی امامزادگان و بقاع متبرکه دانست.

سهرابی گفت: مهلت ثبت نام  تا سوم تیرماه بوده و افراد علاقمند می توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح شهرستانها نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: مخاطبان این طرح  دانش آموزان دختر و پسر مقاطع ابتدایی تا متوسطه بوده و کلاسها بصورت تفکیک شده برگزار خواهد شد.

سهرابی گفت: در طول برگزاری طرح نشاط معنوی باید به نحوی درجهت ترویج فرهنگ وقف نیز اقدامات لازم از طریق مربیان و کلاسهای آموزشی و فضای بقاع متبرکه استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *