مهرداد جوادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه در اجرای طرح حاکمیت بالینی در کشور هفت محور مدنظر بوده است، ابراز داشت: 800 بیمارستان کشور در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند. وی با اشاره به اینکه از این تعداد 17 دانشگاه علوم پزشکی در کشور به عنوان شاخص انتخاب شدند، گفت: 53 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود دارد.
جوادیان با تاکید بر اینکه استقرار مدیریت در کیفیت و ارائه خدمات از مهم‌ترین محورهای مورد توجه در طرح حاکمیت بالینی است، یادآور شد: پاسخگویی به ارباب رجوع و مردم و بیماران و رعایت اخلاق در پزشکی از مهم‌ترین محورهایی است که در این گزینش مورد نظر بوده است.
وی با بیان اینکه طرح حاکمیت بالینی از سال 88 در کشور مورد اجرا قرار گرفته است، افزود: از سال 89 تمامی بیمارستان‌های کشور ملزم به اجرای این طرح شدند.
رئیس بیمارستان امام علی(ع) شهرستان آمل با تاکید بر اینکه برخی از بیمارستان‌ها در این طرح به دلیل عملکرد مثبت امتیازات بیشتری جذب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در بیمارستان امام علی(ع) از سال 89 اجرای طرح حاکمیت بالینی را آغاز کرده و در سال‌ جاری توانست جایگاه مناسبی را در کشور به دست آورد.
وی با اعلام اینکه بیش از 500 زایمان به طور متوسط در ماه در این مجموعه انجام می‌شود، اظهار داشت: این میزان سه برابر میزان متوسط زایمان در سایر بیمارستان‌های استان است.
جوادیان با تاکید بر اینکه بیمارستان امام علی(ع) به عنوان مرکز ارجاع نوزادان در شهرهای اطراف آمل فعالیت می‌کند، اظهار داشت: بیمارستان امام علی(ع) آمل به شهرهای محمودآباد، نور و حتی فریدونکنار نیز خدمات بیمارستانی ارائه می‌دهد.
وی با اعلام اینکه بیمارستان برتر بودن در اجرای طرح حاکمیت بالینی به معنای ایده‌آل بودن نیست، گفت: تفکر بسیجی و خدمت بی‌منت در دستور کار کادر این بیمارستان قرار دارد اما برتر شدن به معنای این نیست که نقصی در اجرای فعالیت‌های خود نداریم.
وی با اشاره به اینکه این بیمارستان مسیر کیفیت‌بخشی به خدمات خود را سرعت طی می‌کند، افزود: در این مسیر دست یافتن به انتقاد و شکایات بیماران به عنوان هدایایی برای این مجموعه محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *