مهر، یک حلقه مارسمی دو متری در دام گروه امداد و نجات آتش‌نشانی خرم‌آباد افتاد. این مار سمی با ورود به منزل مسکونی یکی از شهروندان موجب وحشت اهالی منزل شده بود.

بر پایه این گزارش راس ساعت ۱۸ و ۱۲ دقیقه عصر شنبه، سامانه ۱۲۵ آتش نشانی با دریافت خبر وجود ماری دو متری در منزل مسکونی در یکی از محلات خرم آباد بلافاصله گروه امداد و نجات آتش نشانی را به محل اعزام کرد.

گروه اعزامی آتش نشانی این مار سمی که درون مخزن آبگرمکن فرسوده ای مخفی شده و حالت تهاجمی به خود گرفته بود را بوسیله تجهیزات ویژه امداد و نجات به دام انداخته تا در طبیعت رها کند.

کیومرث طولابی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد نیز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه جانوران، پیش از هر اقدامی برای از بین بردن و یا گرفتار کردن آنها بی درنگ با سامانه ۱۲۵تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه سامانه “آلارم فایر مرکزی” در سازمان آتش نشانی خرم آباد نصب و راه اندازی شده، افزود: با توجه به اینکه سرعت عمل در عملیاتهای اطفای حریق و امداد و نجات نکته حیاتی خدمات آتش نشانی می باشد، این سامانه کمک می کند تا به محض اعلام حادثه توسط شهروندان، زنگ عملیات در ایستگاه مربوطه به طور مستقیم از طریق مرکز ۱۲۵ به صدا درآید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد با بیان اینکه با نصب این سامانه زمان اعزام و امدادرسانی کاسته می شود، یادآور شد: سامانه “آلارم فایر مرکزی” سامانه ای است که تا کنون تنها در هفت کلانشهر کشور وجود داشت و خرم آباد هشتمین شهری است که با همکاری شهردار خرم آباد و پیگیریهای سازمان آتش‌نشانی به این سامانه مجهز شده است.

منبع: جهان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *